Pod koniec ubiegłego roku szef Tesli, Elon Musk) przyznał, że firma zacznie oferować autopilota w Teksasie i Kalifornii, który nie wymaga nadzoru od osoby w drugim kwartale 2025 r. Na dzisiejszej konferencji raportowania stało się wiadomo, że pionierem wdrażania tej funkcji będzie Austin, w którym znajdują się duże przedsiębiorstwo Tesla i jej nowa siedziba główna.
Takie powiązanie jest zrozumiałe z powodu pragnienia Tesli, aby wpadła na wszystko, co nowe, w dosłownym tego słowa znaczeniu, w pobliżu jej kwatery głównej. Dzisiaj Elon Musk powiedział: „Tesla wprowadzi kompletne autopilot niekontrolowany dla człowieka jako płatna usługa w Austin w czerwcu”. Ponieważ dziwnie byłoby obserwować selektywną aktywację tej funkcji w samochodach klientów podczas bycia w konkretnym mieście, prawdopodobnie mówimy o pojazdach elektrycznych Tesla, które w tym obszarze będą działać jako automatyczne taksówki. Ponadto wcześniej testy takiej usługi zostały już przeprowadzone, jak przyznali przedstawiciele firmy w zeszłym roku.
Kiedy maska została zapytana o warunki dostępności tej usługi w Kalifornii, nazwał bardziej rozmyte ramki: „Przewiduję, że Tesla uruchomi pełny autopilot (FSD) w Kalifornii do końca tego roku, jak w wielu innych regionach Stanów Zjednoczonych. ” Warto zauważyć, że w Teksasie najwyraźniej terytorium usługi będzie ograniczone przez jego centrum administracyjne. Jest to rozsądne, biorąc pod uwagę złożoność wdrażania pełnego autopilota na drogach publicznych i potrzebę zdalnego sterowania nad zachowaniem pojazdów bezzałogowych. Tesla nie będzie oferować pełnego autopilota wszystkim klientom, dopóki nie stanie się bezpieczniejszy niż przeciętny kierowca.
Według amerykańskiego Departamentu NHTSA lokalni kierowcy przechodzą średnio bez incydentu na 670 000 mil (1,072 miliona km). Według nieoficjalnych danych Tesla z jej autopilotem „warunkowo kłopoty bez problemu” wynosi około 500 mil (800 km), ale mówimy o potrzebie interwencji w zarządzaniu od osoby, a nie prawdziwymi incydentami. Innymi słowy, firma wciąż ma coś do pracy w zakresie poprawy technologii.
Podczas kwartalnego wydarzenia Musk stwierdził również, że to sukcesy komercyjne korporacyjnego autopilota, wskaźniki finansowe Tesli zaczną rosnąć w ciągu najbliższych trzech lat. Ich rozwój zostanie dosłownie przeprowadzony „wzdłuż trajektorii balistycznej”, jak szef firmy ujął go za pomocą terminu lotniczego. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że coś podobnego piżma obiecało rok wcześniej w związku z rokiem obecnego, można rozpoznać kolejne przesiedlenie terminów związanych z planami firmy. W rzeczywistości Musk obiecuje zaoferować pełny autopilot „w przyszłym roku” przez około osiem lat z rzędu. W jakiejś ograniczonej formie najwyraźniej pojawi się w obecnej, ale masowy zasięg rynku będzie musiał porozmawiać w późniejszym terminie.