W październiku ubiegłego roku szef Tesli uznał, że problematyczne byłoby wdrożenie pełnoprawnego autopilota FSD na pojazdach elektrycznych wydanych przed styczeń 2023 z powodu przestarzałego sprzętu. W tym tygodniu Elon Musk wyjaśnił, że Tesla jest gotowa zmienić sprzęt na swój własny koszt na odpowiednich klientów, którzy zapłacili pełny koszt opcji FSD.
Przypomnij sobie, że te ostatnie w niektórych okresach TESLA kosztowały klientów 15 000 USD i pozwolił na dostęp do pełnego Autopilota FSD po aktualizacji oprogramowania. Jak się okazało do końca ubiegłego roku, sprzęt HW3, który został zainstalowany w samochodach elektrycznych Tesla od jesieni 2016 r nieodpowiedni. W wyjściu z sytuacji zeszłej jesieni Mask zobaczył wymianę sprzętu na pokładzie starych pojazdów elektrycznych z zestawem HW4, na którym nowoczesne oprogramowanie będzie działało bardziej wydajnie, a co najważniejsze, bardziej bezpiecznie.
W tym tygodniu przedstawiciele Tesli zostali zapytani o sytuację z wdrożeniem kompletnego autopilota na sprzęcie HW3, a jeśli szef kierunku FSD Ashok Elluswamy zaczął mówić, że firma nie pozostawiła bardziej realistycznej perspektywy z uwagą: „ Prawda jest taka, że musimy wymienić komputery HW3 wszystkimi pojazdami zakupionymi FSD. Według Mask, Tesla jest gotowa zmienić komputery HW3 na bardziej zaawansowane kosztem firmy, ale tylko od klientów, którzy zapłacili za pełną opcję FSD.
Firmy musiały zmienić komputery HW2.5 w bardziej nowoczesnym HW3, zainstalowane w latach 2016–2018, aby otworzyć swoich właścicieli z zapłaty FSD. Jeden z nich osiągnął to prawo bez potrzeby zapłaty za modernizację przez sąd. Problem polega na tym, że sprzęt generacji HW4 w obecnym formularzu jest odpowiedni tylko do instalacji w nowych pojazdach, nie można go zainstalować bez udoskonalania fabrycznego w pojazdach elektrycznych wydanych przed styczniem 2023 r. Najwyraźniej Tesla będzie musiała utworzyć przejściową wersję HW4 na komputerze na tablicy, która będzie kompatybilna z maszynami, które początkowo są wyposażone w sprzęt generowania HW3. Trudno jest ocenić, który z właścicieli takich pojazdów elektrycznych zapłaciła za FSD, ale firmy będą musiały zepsuć, aby zmodernizować setki tysięcy, jeśli nie miliony pojazdów elektrycznych.