MTS i Telegram zawarły umowę partnerską, na mocy której operator będzie mógł kierować reklamy w komunikatorze na podstawie numeru telefonu użytkownika – wcześniej był on konfigurowany jedynie na podstawie jego lokalizacji, zainteresowań i subskrypcji kanałów.
Dzięki partnerstwu z komunikatorem MTS planuje w ciągu roku zwiększyć przychody z reklam 2,5–3,5 razy do 7–10 miliardów rubli; Telegram będzie mógł poszerzyć możliwości reklamodawców w zakresie znalezienia docelowych odbiorców i zwiększenia ich udziału w rynku. W początkowej fazie MTS zapewni targetowanie według numerów telefonów tylko dla własnych abonentów, a następnie uwzględni numery innych rosyjskich operatorów telekomunikacyjnych. Targetowanie będzie realizowane poprzez integrację techniczną za pośrednictwem jednego z partnerów Telegramu. MTS będzie miała także możliwość wykorzystania marki Telegram przy promowaniu swojej usługi MTS Marketer.
Według szacunków MTS rynek reklamowy rosyjskiego Telegramu wynosi niecałe 15 miliardów rubli. Zeszłego lata średnia dzienna liczba użytkowników Telegramu przekroczyła tę samą wartość dla VKontakte: 54,3 mln w porównaniu z 52,6 mln osób, obliczyło Mediasope – 81,2 mln użytkowników korzysta z komunikatora przynajmniej raz w miesiącu. Telegram Ads ma bardzo wysoki budżet minimalny: przy uruchomieniu kampanii bezpośrednio w Telegramie potrzebne będą 2 miliony euro: połowa wpłacana jest w formie depozytu, a połowa to budżet na reklamę bezpośrednią. Jeśli wydasz 10 milionów euro rocznie, kaucja zostanie zwrócona. Małe firmy umieszczają reklamy w Telegramie za pośrednictwem usług stron trzecich, które pozwalają na ograniczenie budżetu do 1500 euro; a przy zakupie reklam za pośrednictwem MTS nie będzie żadnego minimalnego progu.
Współpraca z operatorem pomoże Telegramowi dotrzeć do konkretnego użytkownika – wcześniej targetowanie działało tylko według zainteresowań i kanałów, ale teraz reklamodawcy będą mogli wybierać konkretne grupy konsumentów – twierdzą eksperci, z którymi rozmawiał „Forbes”. Biorąc pod uwagę wprowadzoną niedawno możliwość dodawania linków zewnętrznych do reklam, pojawienie się sekcji Stories oraz umowy partnerskie z czołowymi graczami, Telegram ma szansę stać się znaczącym graczem na rynku. A rosyjska publiczność licząca ponad 50 milionów użytkowników to cenny atut, którego nie można zignorować.