Rosyjski operator komórkowy Tele2 do końca roku dokona rebrandingu w związku z decyzją o nieprzedłużaniu licencji na używanie marki. Firma wypracowała już nową markę, która utrzymuje ciągłość z dotychczasową marką. Jednocześnie zaprezentowane zostanie nowe pozycjonowanie i tożsamość (zestaw elementów odpowiedzialnych za rozpoznawalność), a jeszcze w tym roku operator wprowadzi nową nazwę i logo. Pisze o tym RBC, powołując się na służbę prasową firmy.
Tele2 wyjaśnił, że takie zmiany wynikają z decyzji o nieprzedłużeniu licencji na używanie dotychczasowej marki oraz chęci zajęcia przez spółkę pozycji lidera na rynku. Wcześniej firma była oddziałem szwajcarskiej spółki Tele2 AB, a licencja na używanie tej marki wygasa 31 grudnia 2024 roku. Ostatnia zmiana marki Tele2 miała miejsce w styczniu 2017 r. Następnie operator zmienił hasło i identyfikację wizualną, a także wprowadził platformę komunikacyjną „Inne zasady”, która w ocenie operatora stała się „podstawą do wprowadzenia innowacyjnych produktów i od siedmiu lat zapewnia wzrost wyników finansowych i operacyjnych”.
Przypomnijmy, że Tele2 działa w Rosji od 2003 roku. Według firmy operator świadczy usługi w 69 regionach kraju, w tym w Moskwie i obwodzie moskiewskim. Na koniec ubiegłego roku baza abonentów Tele2 liczyła 48,1 mln użytkowników (w tym abonenci wirtualnego operatora komórkowego MVNO Rostelecom). Według spółki Tele2 jest liderem branży telekomunikacyjnej pod względem wskaźnika Net Promoter Score – chęci użytkowników do polecania usług firmy. Na koniec 2023 roku NPS operatora przewyższył wynik najbliższego konkurenta o 8%.
W kwietniu 2022 roku okazało się, że Tele2 AB nie zamierza odnawiać licencji rosyjskiego Tele2. W 2013 roku Tele2 AB sprzedało rosyjski oddział grupie VTB, która w tym samym roku ogłosiła sprzedaż 50% Tele2 Rosja konsorcjum inwestorów. Na początku 2014 roku Tele2 i Rostelecom połączyły aktywa mobilne oparte na Tele2 i utworzyły nowego operatora federalnego. W 2020 roku Rostelecom został jedynym udziałowcem Tele2, nabywając 55% udziałów od VTB.