TECNO dowiedziało się od Rosjan, dlaczego przechodzą ze zwykłych smartfonów na składane

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

W Rosji w ostatnim czasie rośnie popularność składanych smartfonów, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży składanych smartfonów. W ciągu dziewięciu miesięcy 2024 roku w M.Video-Eldorado sprzedaż składanych gadżetów wzrosła rok do roku o 30%, a w Yandex Market smartfony składane (składane w poziomie) zaczęły być sprzedawane dwukrotnie częściej, natomiast te składane w pionie (flip) – czterokrotnie częściej.

Aby poznać powody, które skłaniają użytkowników do przesiadki ze zwykłych smartfonów na rzecz składanych smartfonów, marka TECNO przeprowadziła ogólnopolskie badanie potrzeb funkcjonalnych i emocjonalnych, a także motywacji obecnych właścicieli i potencjalnych nabywców składanych smartfonów.

Na pytanie „Co przyciąga Cię do telefonów składanych?” większość respondentów ankiety wskazała duży ekran umożliwiający oglądanie treści wysokiej jakości (44%), innowacyjny design i wyjątkową funkcjonalność (44%) oraz cienką i lekką konstrukcję (41%) .

Badanie wykazało także, że użytkownikom wygodniej jest oglądać filmy (43%), czytać e-booki (41%) i pracować z dokumentami elektronicznymi (40%) na składanym smartfonie oraz edytować wideo (30%), edytować zdjęcia (30%) oraz korzystać z map i nawigacji (26%) – na normalnym poziomie.

Ponad 50% respondentów stwierdziło, że niezależnie od rodzaju telefonu, składanego czy zwykłego, najważniejszymi czynnikami zakupu dla większości użytkowników są wysokiej jakości zdjęcia (34%), znana i wiarygodna marka (33%), a także jako urządzenia charakteryzujące się dużą szybkością i stabilnością (28%).

Jak wykazało badanie, Rosjanie najczęściej wykorzystują smartfony do komunikacji w komunikatorach internetowych, przeglądania i publikowania treści na portalach społecznościowych, czytania aktualności, zasobów informacyjnych, wyszukiwania danych w Internecie, a rzadko wykorzystują je do czytania e-booków, edycji wideo, a także monitorowanie kondycji i zdrowia.

Według badania przeprowadzonego wśród użytkowników smartfonów kosztujących ponad 50 tysięcy rubli, w pierwszej trójce najpopularniejszych kanałów sprzedaży smartfonów w Rosji znajdują się DNS, M.Video i OZON.

Badanie przeprowadziło TECNO we wrześniu 2024 r. Wzięło w nim udział 1 tys. osób, w tym mężczyźni i kobiety w wieku 20–55 lat o średnich dochodach i więcej, zamieszkujący rosyjskie miasta liczące ponad 1 milion mieszkańców.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz