Chińska firma TCL po raz pierwszy wyprzedziła sprzedaż telewizorów premium przez LG, zajmując drugie miejsce w tym segmencie po Samsunga. Według raportu analitycznego Contrapoint Research chińskie marki Hisense i TCL nadal wygrywają udział w rynku liderów Korei Południowej LG i Samsunga.
W globalnej ratingu materiałów telewizyjnych TCL LG poszło w 2022 r., A Hisense w 2023 r. W ostatnim kwartale 2024 r., Według Flatpanshd, Samsung zachował przywództwo, TCL zakorzenił się na drugim miejscu, a LG zajął czwarte stanowisko. Jednocześnie warto stwierdzić, że globalny rynek telewizyjny w czwartym kwartale 2024 r. Wzrósł tylko o 2 %, ale wzrosła sprzedaż modeli premium.
Wzrost sprzedaży telewizji premium wynika ze wzrostu popytu na modele z zaawansowanymi technologiami. „Dostawy modeli premium, w tym QD-mined, QD-LCD, Nanocell, LCD 8K, QD-OLED, WOLED i mikroled, wzrosły o 51 % w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, osiągając rekordowy poziom. Zgodnie z wynikami zaledwie 2024 r. Ich zapasy wzrosły o 38 %”, zauważa kontrapunkt. Jednocześnie udział Samsunga na tym rynku został zmniejszony o 12 punktów procentowych (do 29 %), podczas gdy TCL podwoiła dostawę modeli premium i po raz pierwszy ominął LG.