Archer zamierza rozpocząć testy certyfikacyjne taksówek powietrznych w przyszłym roku, przed komercyjnym uruchomieniem usługi w 2025 r. Egzemplarz taksówki powietrznej Midnight do certyfikacji zostanie wyprodukowany pod koniec tego roku. Wyeliminuje wszystkie niedociągnięcia, które ujawniły rozpoczęte poprzedniego dnia wstępne testy w locie przedprodukcyjnego modelu Midnight.
Taksówka powietrzna Midnight z czterema miejscami pasażerskimi i miejscem pilota została wprowadzona około rok temu. Wcześniej Archer testował prototyp dwumiejscowy. Prototyp spędził około roku w trybie pionowego startu i lądowania, do czasu przejścia na loty w płaszczyźnie poziomej. Dla samolotów elektrycznych tej firmy jest to najbardziej krytyczny tryb, w który przełączają się one w procesie obracania sześciu przednich konsol z silnikami z pozycji pionowej do poziomej.
Jak podał twórca, tryb obrotów silnika został gruntownie dopracowany i taksówka powietrzna w nowej wersji Midnight zacznie znacznie wcześniej przechodzić do lotu poziomego (przelotowego), w którym zaczną pracować skrzydła urządzenia, i zupełnie inaczej pojawia się aerodynamika.
Powietrzne taksówki Midnight będą mogły rozwijać prędkość do 241 km/h i na pełnym naładowaniu baterii przejechać do 161 km. Firma zakłada eksploatację pojazdów na krótkich dystansach – od 30 do 80 km. Uważa, że samolot elektryczny jest optymalny na 20-minutowe loty z 12-minutową przerwą, aby naładować akumulatory. Dzięki temu spieszący się pasażerowie dotrą do celu w 10-20 minut, zamiast spędzać w samochodzie godzinę, półtorej godziny.
Taksówka powietrzna Midnight jest znacznie cichsza od helikopterów i może zastąpić je w przypadku lotów nad miastem na stosunkowo krótkich dystansach. Latanie taksówką powietrzną jest również tańsze niż latanie helikopterem i jest zdecydowanie znacznie czystsze pod względem emisji. Cóż, następne dwa lata będą bardzo interesujące w obszarze taksówek powietrznych, na którym skupia się kilka firm, w tym Archer.