Dokładnie pięć lat temu, 8 listopada 2019 roku, na konsolę PS4 trafiła nietypowa kurierska gra akcji Death Stranding od niezależnego już japońskiego studia Kojima Productions. Z okazji rocznicy twórcy zwrócili się do graczy.
Czterominutowy film opublikowany na kanale YouTube firmy Kojima Productions przypomina, że w ciągu pięciu lat do Death Stranding dołączyło 19 milionów ludzi: przejechali w grze ponad 1,5 miliarda km i dostarczyli około 3 miliardy paczek.
„W imieniu nas wszystkich w Kojima Productions dziękujemy za podzielenie się z nami tą podróżą. Tak trzymaj!” — lektor dziękuje graczom na końcu filmu z gratulacjami.
Osobną wiadomość wideo od całego studia z okazji piątej rocznicy powstania gry opublikował założyciel Kojima Productions i reżyser Death Stranding, projektant gry Hideo Kojima.
Kojima podziękował graczom i cosplayerom za zainteresowanie Death Stranding i przypomniał, że obecnie pracuje nad kontynuacją, Death Stranding 2: On the Beach. Według niego projekt jest obecnie w najintensywniejszej fazie rozwoju.
Wydarzenia z Death Stranding rozgrywają się w Stanach Zjednoczonych przyszłości, zniszczonych przez chwilowy deszcz. Gracze wcielają się w kuriera Sama Bridgesa, dostarczając ładunek i unikając nieziemskich potworów, aby ponownie zjednoczyć zepsuty świat.
Death Stranding jest dostępne na PS4 i PC, a rozszerzona wersja reżyserska jest dostępna na Steam, EGS, Microsoft Store, PS5, Xbox Series X i S, a także Mac i iPhone 15 Pro. Gra jest obecnie dostępna w sprzedaży z 50-procentową zniżką na PC i Xbox.