Sztuczna inteligencja pomogła I**********m i F******k utrzymać uwagę użytkowników na dłużej

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Dyrektor generalny Meta✴, Mark Zuckerberg, powiedział, że ulepszenie algorytmów rekomendacji wykorzystujących sztuczną inteligencję pomogło zwiększyć utrzymanie odbiorców w sieciach społecznościowych. W raporcie finansowym Meta✴ za trzeci kwartał 2024 r. wskazano, że czas spędzony na Facebooku✴ wzrósł o 8%, a na Instagramie✴ o 6%.

Wzrost wynika z ulepszeń AI w algorytmach rekomendacji filmów i spersonalizowanych kanałów informacyjnych. Na tym jednak wpływ sztucznej inteligencji się nie kończy. Należy zauważyć, że 500 milionów użytkowników miesięcznie korzysta z funkcji Meta✴AI AI w swoich aplikacjach. Ponadto w zeszłym miesiącu ponad milion reklamodawców wykorzystało narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji do stworzenia ponad 15 milionów reklam, co zwiększyło liczbę konwersji reklam o 7%.

Baza użytkowników Meta✴ również stale rośnie. Liczba osób, które codziennie wchodzą w interakcję z dowolną aplikacją firmy (DAP), wzrosła o 5% do 3,29 miliarda, a miesięczna liczba aktywnych odbiorców (MAP) wzrosła o 6% do 3,96 miliarda.

Wyniki finansowe spółki za trzeci kwartał przekroczyły oczekiwania analityków. Meta✴ odnotowała zysk w wysokości 6,03 USD na akcję, przewyższając szacunki na poziomie 5,25 USD. Przychody wyniosły 40,59 miliardów dolarów, przekraczając prognozę 40,29 miliardów dolarów. Całkowite wydatki wyniosły 23,2 miliarda dolarów, a nakłady inwestycyjne wyniosły 9,2 miliarda dolarów. W związku z tym Meta✴ skorygowała swoją prognozę kosztów na cały rok do 96–98 miliardów dolarów może gwałtownie wzrosnąć ze względu na rozwój systemów przetwarzania i przechowywania danych.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz