Zamknąwszy przejęcie Activision Blizzard, Microsoft przejął kontrolę nad bezprecedensowo wysokim udziałem w branży gier. W związku z tym korporacja planuje podwoić wysiłki w zakresie tworzenia i wydawania gier, powiedział jej dyrektor generalny Satya Nadella w wywiadzie dla Business Insider.
W rozmowie z dziennikarzami poruszano różne tematy, z których większość nie była związana z gamingowym kierunkiem biznesu Microsoftu. Ale jedno z pytań dotyczyło przejęcia Activision Blizzard, którego wartość wyceniana jest na 69 miliardów dolarów. Nadella zauważył, że kierunek rozwoju gier zawsze był dla firmy ważny: „Kiedy myślę o Microsoft, prawdopodobnie myślę o narzędziach dla programistów, zastrzeżonym oprogramowaniu i Gry. Od samego początku pracowaliśmy w tych trzech obszarach.”
Powiedział też, że Microsoft monitoruje zmiany w branży, w związku z czym zmienia się podejście firmy do niej: „Tworzenie i dostarczanie gier zmienia się radykalnie. Dotyczy to urządzeń mobilnych, konsol, komputerów PC, a nawet chmury. Nie możemy się doczekać podwojenia naszych wysiłków w zakresie produkcji i publikowania gier.” Firma będzie w dalszym ciągu tworzyć platformy do gier: nie chodzi tu oczywiście o zmianę kierunku Xbox, ale o wdrożenie podejścia, w którym na pierwszym miejscu stawia się treści gamingowe – mówił o tym wcześniej szef dywizji Phil Spencer.