Światowy rynek smartfonów po raz pierwszy od dwóch lat wykazał wzrost, a średnia cena smartfona osiągnęła 365 USD

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Światowe przychody ze sprzedaży smartfonów na koniec 2024 r. Wykazały wzrost o 5 %, co oznaczało zakończenie dwuletnich recesji; Średnia cena sprzedaży (ASP) w światowej klasyfikacji wykazała rekord 365 USD. Są to wyniki badania usługi monitorowania rynku kontrapunktowego.

Światowe dostawy smartfonów zgodnie z wynikami 2024 r. Wykazały wzrost nie tylko w pieniądzach, ale także w kawałkach, i zdarzyło się to również po raz pierwszy od dwóch lat: poprawiły się światowe warunki makroekonomiczne i nastroje konsumentów; Ludzie zaczęli częściej kupować nowe telefony ze względu na wdrożenie sieci 5G, postęp w obszarze kamer i szybszych procesorów.

Wzrost średniej ceny sprzedaży analityki wyjaśniono poprzez zwiększenie zainteresowania producentów w segmencie premium i chęci konsumentów posiadania urządzenia o wysokiej klasie. W 2025 r. Zapasy w jednostkach będą nadal rosły, ale dynamika będzie ograniczona do jednoznacznego odsetka; Przychody i ASP obiecują rosnąć szybciej. Najważniejsze obszary obiecują stać się niedrogymi urządzeniami z 5G i wsparciem dla sztucznej inteligencji generatywnej.

Odsetek jabłki w pieniądzach (46 %) i jednostkach (18 %) nieznacznie spadł; W pierwszym przypadku firma stała się bezwarunkowym liderem rynku, w drugim – Samsung nieznacznie przegrał. Ale ustaliła nowy rekord średniej ceny sprzedaży, która osiągnęła 900 USD – tutaj drugi Samsung stracił dużą lukę, wykazując tylko 299 USD. Udział telefonów Samsung został nieznacznie zmniejszony, ale koreański producent rekompensował utratę wzrostu ASP, w wyniku czego przychody spółki wzrosły o 2 %; Seria Galaxy S24 była bardziej skuteczna niż poprzednik; Samsung zakorzenił się również jako lider technologii mobilnej AI w segmencie premium.

Największy wzrost liczby przesyłek w 2024 r. Znał Xiaomi, który był trzeci z udziałem 14 %: firma zoptymalizowała asortyment, zadowolona nabywców dostępnych modeli z 5G, rozszerzyła obecność w Ameryce Łacińskiej, w środku Wschód i Afryka, a także wykazały dobre wyniki na rynku premium w swoich rodzinnych Chinach. Ponadto wizerunek marki poprawił dostęp firmy do rynku producentów samochodów. W kategoriach pieniężnych najszybszy wzrost (20 % rocznego rachunku) został wykazany przez Vivo, który z powodzeniem występował w Chinach i Indiach, gdzie w 2024 r. Zajęła pierwsze miejsce.

Rynek światowy zaczyna wykazywać oznaki nasycenia, ale wciąż pozostaje pewien potencjał wzrostu w nadchodzących latach. Rynki Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Łacińskiej, Indii i Azji Południowo -Wschodniej obiecują, że staną się kluczowymi czynnikami wzrostu.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz