Światowe podaż smartfonów w 2024 r. Wzrosła o 7 % po przedłużającym się upadku, ale 2025. obiecuje być trudne

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
4 min. czytania

Według wyników 2024 r. Światowy rynek smartfonów wzrósł o 7 % – wolumen podaży osiągnął 1,22 miliarda jednostek, po raz pierwszy wykazując wzrost po dwóch konsekwentnych latach spadku. Przywództwo wśród producentów drugi rok z rzędu jest posiadane przez Apple, którego sukces był ułatwiony rozwój rozwijających się rynków, a stabilne wskaźniki w Ameryce Północnej i Europie pomogły zrekompensować problemy w Chinach kontynentalnych, jak podała firma analityczna Canits .

Dostawy iPhone’a w 2024 r. Zmniejszyły się o 1 %, do 225,9 miliona sztuk. Drugie miejsce z takim samym spadkiem o 1 % zajął Samsung, który sprzedał 222,9 miliona smartfonów. Na trzecim miejscu Xiaomi został ustalony, co w 2024 r. W 2024 r. W 2024 r. W 2024 r. W 2024 r. Czwarty po raz pierwszy stał się przejściem (obejmuje Tecno i Infinix), a Oppo (w tym OnePlus) zajął piątą linię – chińskie firmy wykazały wzrost o 15 % i 3 %, zwiększając dostawy odpowiednio do 106,7 miliona i 103,6 miliona urządzeń .

Po raz pierwszy po pandemii 2024 oznaczał powrót rynku smartfonów do wzrostu. Segment masowy wykazał wzrost popytu, który częściowo przyczynił się do chęci konsumentów aktualizacji urządzeń nabytych podczas pandemii. Okazało się to korzystne dla tych producentów, których produkty są najlepszym wskaźnikiem ceny i jakości, jednak z drugiej strony ryzyko zmniejszenia marginesów w celu utrzymania konkurencyjnych cen, zauważyli analitycy. Aby uniknąć tego i utrzymać rentowność, firmy musiały obniżyć koszty i zoptymalizować planowanie zasobów. Rynki rozwijające się nadal rosły, a dojrzałe wykazały oznaki odzyskiwania: Chiny kontynentalne wykazały wzrost sprzedaży o 4 %, Ameryka Północna – o 1 %, Europa – o 3 %. W tych regionach popyt został stymulowany przez kampanie reklamowe producentów, w tym rabaty, programy handlowe i sprzedaż urządzeń w zestawie.

Silne zapotrzebowanie jest odnotowane w przypadku flagowych modeli, które grały w rękach Apple i Samsunga. W segmencie premium konsumenci coraz częściej wybierają urządzenia kierujące władcą. W Apple model Pro i Pro Max w 2024 r. Sprzedano 11 % bardziej aktywnie niż ich poprzednicy iPhone 15 Pro i Pro Max rok wcześniej. Samsung zanotował najwyższą wielkość sprzedaży flagowej Galaxy S od 2019 roku, a najlepsze modele Ultra zajmowały rekordowy udział. W 2025 r., W przypadku Galaxy S25, Samsung zamierza kontynuować wzmocnienie flagowej linii, opierając się na funkcjach sztucznej inteligencji, w tym zaawansowanej subskrypcji Google Gemini.

Jednak 2025 obiecuje być trudne dla producentów smartfonów. W 2024 r. Rynki rozwijające się były głównym kierowcą wzrostu, ale dodatnia dynamika zwalnia, ponieważ niektóre z nich osiągnęły punkt nasycenia. Kluczowym zadaniem dla firm jest znalezienie równowagi między wydajnością krótkoterminową, zarządzaniem rezerwami a inwestycjami długoterminowymi. Dodatkowa niepewność powstaje przez fluktuacje ekonomiczne, obowiązki w USA i nowe wymagania regulacyjne. Dalszy wzrost może zapewnić dużą popularność modeli premium, mechanizmy subsydiowania w Chinach kontynentalnych i nowych modelach finansowych. W 2025 r. Dla producentów średnia cena sprzedaży (ASP) urządzeń, rentowność w różnych segmentach, dywersyfikacja linii spożywczych, rozszerzenie obecności na różnych rynkach, zorientowane na markę marketingowe i wzmocnienie współpracy z dostawcami będzie priorytetem.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz