Amerykańska firma Take-Two Interactive podała wyniki za drugi kwartał bieżącego roku finansowego, zaktualizowała dane sprzedażowe swoich głównych gier i marek, a także skomentowała porażki filmu akcji Borderlands.
Zysk netto Take-Two za drugi kwartał wyniósł 1,35 mld dolarów (o 4% więcej niż wynik z ubiegłego roku), a straty netto spadły o 39% do 365,5 mln dolarów. Przychody netto sięgnęły 1,47 mld dolarów (o 2% więcej niż w 2023 roku).
Grand Theft Auto Online i Grand Theft Auto V przerosły oczekiwania Take-Two, a sprzedaż tego ostatniego na całym świecie sięgnęła 205 milionów (cała seria wyniosła 435 milionów). Sukcesy pozostałych franczyz firmy:
sprzedaż gier z serii Red Dead Redemption przekroczyła 92 miliony egzemplarzy, z czego 67 milionów to RDR 2;NBA 2K – 150 milionów;Borderlands – „prawie” 89 milionów egzemplarzy;BioShock – 43 miliony;Cywilizacja Sid Meiera – ponad 73 miliony.
Jeśli chodzi o film Borderlands, dyrektor generalny Take-Two, Strauss Zelnick, nazwał film akcji rozczarowaniem, ale zauważył, że film „nawet trochę pomógł” firmie, pomagając zwiększyć sprzedaż gier Borderlands.
Zelnik zapewnił także, że zapowiadane na rok 2025 Borderlands 4 nie będzie kolidować z GTA VI, którego premiera spodziewana jest jesienią przyszłego roku: „Nie będziemy niepotrzebnie nakładać na siebie najważniejszych wydań”.
Po dobrym kwartale Take-Two potwierdziło swoje prognozy dotyczące przychodów netto na rok budżetowy 2025 na poziomie od 5,55 do 5,65 miliarda dolarów i wyraziło pewność co do rekordowych wyników w latach fiskalnych 2026 i 2027.
W ramach raportu Take-Two wyszło także na jaw, że firma sprzedała anonimowemu nabywcy wytwórnię Private Division wraz ze wszystkimi grami z wyjątkiem RPG akcji No Rest for the Wicked od Moon Studios (duologia Ori).
Źródła:
Take-Two Interaktywny IGN Różnorodność Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały „Gramy na dużą skalę”: Take-Two sprzedało wydawnictwu Private Division ze wszystkimi projektami z wyjątkiem jednego Take-Two oficjalnie zdementowało pogłoski o przełożeniu GTA VI Sport, sport, sport: symulatory piłkarskie zapewniły Electronic Arts rekordowy drugi kwartał Symulator życia w beztroskiej postapokalipsie I Am Future jest gotowy na wyjście z wczesnego dostępu – nowy zwiastun i data premiery „Całkowicie poprawiliśmy grę. I myślimy o kontynuacji”: twórcy „Kłopotów” ujawnili sprzedaż filmu akcji i patrzą w przyszłość Wraz z nadejściem kontynuacji sprzedaż Kingdom Come: Deliverance osiągnęła nowy poziom