Firma Some Affinity, która zapewnia wsparcie techniczne dla strzelanki science-fiction Halo Infinite, ogłosiła, że zwalnia 25 pracowników. Decyzja ta jest podyktowana „ogólnobranżowym spowolnieniem finansowania nowych dużych projektów”, a także „niechęcią inwestorów zewnętrznych do finansowania gier lub firm zajmujących się grami”.
Max Hoberman, dyrektor generalny Some Affinity, w osobnym oświadczeniu wyjaśnił, że po raz pierwszy w 17-letniej historii firmy musiał podjąć tak niepopularne posunięcie.
Some Affinity pomogło na przestrzeni lat dużym studiom w tworzeniu Halo, Call of Duty, DOOM, Left 4 Dead i wielu innych. Zarząd spółki zapewnił, że wszystkim zwalnianym pracownikom zostaną wypłacone należne premie i odprawy.
W kwietniu 2022 roku wykonawcy udało się zawrzeć umowę partnerską z 343 Industries i Microsoft. Następnie rozmawiano o pracy nad „czymś dużym i nowym” dla serii Halo. W styczniu 2024 roku wyszło na jaw, że Some Affinity pracuje nad grą typu Battle Royale w Halo Infinite – gra została anulowana po trzech latach prac.