Zgodnie z obietnicami, 20 września polskie studio The Astronauts, założone przez byłych twórców Painkillera i Bulletstorm, udostępniło we wczesnym dostępie swoją strzelankę fantasy typu roglite Witchfire. Wydaniu towarzyszył zwiastun wyjaśniający.
W tej historii toczy się śmiertelna wojna pomiędzy potężnymi czarownicami a Kościołem. Watykańscy czarodzieje wysyłają ołtarzmistrza (łowcę czarownic), aby odzyskał artefakt, który może mieć wpływ na wynik konfliktu.
Gracze będą musieli udać się na terytorium wiedźmy, aby zdobyć nowy sprzęt, skarby i czarodziejski ogień umożliwiający zdobywanie kolejnych poziomów. Jeśli zginiesz na danym poziomie, cały zgromadzony łup zostanie utracony.
Gracze w Witchfire zmierzą się z różnymi poplecznikami wiedźmy, w tym z bossami. Ołtarz dzierży broń palną, a wraz z awansem zyskuje dostęp do magii żywiołów, która między innymi otwiera przed „pniami” nowe właściwości.
„Wiedźma wie, że ołtarze są nieśmiertelne. Nie próbuje Cię zabić, ale pozbawić Cię wiary w możliwość jej pokonania. W obliczu trudności decydujesz, czy poddać się rozpaczy, czy wstać i kontynuować walkę” – wyjaśniają autorzy.
Gracze będą zdobywać kolejne poziomy w klasztorze ukrytym przed oczami wiedźmy
Witchfire wystartowało we wczesnym dostępie w sklepie Epic Games Store, gdzie pozostanie przez 12 do 16 miesięcy. Koszt oryginalnej wersji to 1199 rubli. Gra będzie dostępna na Steamie „za mniej więcej rok”.
W momencie premiery wczesnego dostępu Witchfire zawiera podstawową mechanikę, wiele broni i dwa obszary do zbadania. Przyszłe aktualizacje poszerzą arsenał, listę wrogów i dostępne poziomy.