Square Enix przez przypadek sprawiło, że platyna w Final Fantasy VII Rebirth stała się nieosiągalna – istnieje rozwiązanie tymczasowe, ale nie dla wszystkich
Właściciele cyfrowej wersji wielkoformatowej gry RPG Final Fantasy VII Rebirth od Square Enix stanęli przed nieoczekiwaną konsekwencją odmowy wydania płytowego projektu – niemożliwością ukończenia przejścia w 100%.
Jak zauważył portal Kotaku, nieprzyjemny błąd, który pojawił się pod koniec gry po wypuszczeniu pod koniec marca patcha 1.020, uniemożliwia kupującym Final Fantasy VII Rebirth otrzymanie platynowego trofeum.
Błąd dotyczy zadania Can’t Stop, Won’t Stop: z powodu błędu wynik użytkownika w symulatorze zręcznościowym G-Bike nie jest liczony, co uniemożliwia mu otrzymanie nagrody wymaganej do „platyny” za ukończenie wszystkich stron zadania.
Dobra wiadomość jest taka, że gracze posiadający wersję płytową Final Fantasy VII Rebirth mogą odinstalować i ponownie zainstalować grę po odłączeniu konsoli PS5 od Internetu. Jeśli przed aktualizacją został wykonany zapis, trofeum powinno się aktywować.
Zła wiadomość jest taka, że nie ma żadnego rozwiązania dla tych, którzy kupili Final Fantasy VII Rebirth w wersji cyfrowej. Tacy użytkownicy będą zmuszeni poczekać, aż Square Enix naprawi błąd.
Co gorsza, Can’t Stop, W not Stop to dosłownie ostatnie zadanie poboczne w całym Final Fantasy VII Rebirth. Square Enix nie skomentowało jeszcze tej sytuacji.
Final Fantasy VII Rebirth to drugi odcinek remake’u kultowej japońskiej gry RPG Final Fantasy VII po Final Fantasy VII Remake. Rebirth ukazało się 29 lutego na PS5, które pozostanie na wyłączność przez co najmniej trzy miesiące, do 29 maja.