Według wyników lutego hurtowa sprzedaż Tesli w Chinach została gwałtownie zmniejszona, a lokalny gigant BYD uciekł na największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych. Szef firmy Elon Musk (Elon Musk) zachowuje optymizm, chociaż akcje Tesla przez miesiąc straciły 28 % ceny – po raz pierwszy od ponad dwóch lat.
W lutym 2025 r. Tesla sprzedała 30 688 pojazdów elektrycznych w Chinach – jest to 49 % mniej niż w lutym ubiegłego roku, wstępne statystyki chińskiego stowarzyszenia samochodów. Dla porównania w styczniu Tesla wysłała 63 238 jednostek ze swojej rośliny w Szanghaju, chociaż był to tradycyjnie trudny miesiąc z powodu obchodów chińskiego Nowego Roku. Tymczasem w lutym BYD sprzedało ponad 318 000 pojazdów elektrycznych i hybryd lub 161 % więcej w kategoriach rocznych. Sprzedaż detaliczna służy jako wskaźnik aktywności konsumenckiej, a przesyłki są ściśle związane z produkcją.
Miniony rok w Chinach okazał się trudny dla Tesli. Po raz pierwszy od uruchomienia masowej produkcji w Szanghaju w 2020 r. Firma odnotowała spadek rocznych dostaw z przedsiębiorstwa. Odzwierciedla to słabe zapotrzebowanie świata i wzmacniając lokalną konkurencję. W 2024 r. Tesla sprzedała 1,79 miliona pojazdów elektrycznych na całym świecie – jest to niższe niż 2023 wskaźniki i prognozy analityków. BYD, który w 2022 r. Zatrzymał produkcję maszyn działających wyłącznie na paliwach kopalnych, sprzedała 1,76 miliona „czystych” pojazdów elektrycznych w 2024 r., A wraz z hybrydami sprzedał 4,25 miliona pojazdów. Według wyników lutego hurtowa sprzedaż samochodów na nowych źródłach energii w Chinach wzrosła o 82 % w kategoriach rocznych.
Problemy Tesli nie są już ograniczone do samych Chin: w lutym akcje spółki spadły ceny o 28 %, a jest to gwałtowny spadek od grudnia 2022 r. W poniedziałek stracili 3 % ceny, a kapitalizacja rynkowa spadła do 915 miliardów dolarów publicznie. Podczas kwartalnego raportu stało się wiadomo, że przychody z Tesli z pojazdów elektrycznych o 8 % i dochód operacyjny – o 23 %. Firma powiązała te wyniki ze spadkiem średniej ceny sprzedaży według modelu 3, modelu Y, modelu S i modelu X. Firma nie ma szczęścia w Europie: w pierwszych dwóch miesiącach 2025 r. Liczba nowych rejestracji Tesli we Francji i Skandynawii spadła, a sprzedaż w Niemczech spadła o około 60 % rocznie.
Źródła:
Bloomberg CNBC Materiały na ten temat Pojazdy elektryczne Tesla w Europie upadły prawie podwójnie w styczniu, chociaż rynek wzrósł o 37 % – w tym zaangażowane ambicje polityczne maski były zaangażowane BYD jest w stanie złamać firmę Tesla i innych światowych producentów samochodów dzięki podejściu do autopilota Tesla wprowadził na rynek produkcję zaktualizowanego modelu Y w chińskich pojazdach elektrycznych Szybki rozwój chińskiego przemysłu motoryzacyjnego zamienił się w tysiące poniżających pojazdów elektrycznych Jeden z największych producentów chipów w Chinach zgłosił około 79 % zysku, ale to nie powstrzyma ekspansji Samsung stał się największym na świecie producentem telewizyjnym 19 z rzędu, a LG jest pierwszym w segmencie OLED