W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r. sprzedaż inteligentnych głośników w Rosji wzrosła o 49% w ujęciu pieniężnym i o 41% w ujęciu jednostkowym w porównaniu z tym samym okresem 2023 r., pisze Vedomosti, cytując statystyki sieci sklepów M.video-Eldorado. sklepy.
W okresie sprawozdawczym w Rosji sprzedano 3,3 miliona inteligentnych głośników za 27 miliardów rubli. — średnia cena wynosiła ponad 8100 rubli. Najpopularniejszymi produktami okazały się Yandex i Sber – pierwsza marka według sieci stanowi 90% rynku. Według szacunków MTS od stycznia do września 2024 roku w Rosji sprzedano 3,5 miliona inteligentnych głośników za 27,3 miliarda rubli, co oznacza wzrost o 50% rok do roku; Yandex, jak podał operator, odpowiadał za 90% sprzedaży. Wzrost rynku o 50% potwierdził Związek Firm Handlowych i Producentów Elektrycznego Sprzętu Gospodarstwa Domowego i Komputerowego (RATEK).
Najaktywniej sprzedawane są „Yandex Station Max”, „Yandex Station Midi”, „Yandex Station Light”, zaktualizowana „Yandex Station Mini” z zegarem i „Yandex Station 2”; Rośnie sprzedaż głośników SberBoom, SberBoom Home i SberBoom Mini. Według Platformy OFD marki Yandex, VK i Sber zajęły w pierwszej połowie 2024 roku 90% rynku; W pierwszej piątce najpopularniejszych producentów znalazły się także Xiaomi i Apple.
Najważniejszym czynnikiem wzrostu rynku inteligentnych głośników jest aktywny rozwój asystentów głosowych – urządzenia pełnią nie tylko funkcję rozrywkową, ale także pomagają zarządzać inteligentnym domem i wykonywać inne zadania – twierdzą eksperci, z którymi rozmawiał Vedomosti. Do połączeń coraz częściej wykorzystuje się inteligentne głośniki; Często w jednym domu instaluje się kilka jednostek – w różnych pokojach. Popyt na te urządzenia będzie nadal rosnąć, a popyt na nowe funkcje sztucznej inteligencji i tanie modele będzie coraz większy. Ciekawym produktem mogą być głośniki z dźwiękiem stereo – wszystkie obecne produkty oferują dźwięk monofoniczny.