Sony opatentowało przycisk umożliwiający przewijanie rozgrywki

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Możliwość natychmiastowego cofnięcia ostatniej akcji może dać graczom oczywistą przewagę podczas kończenia gier, przynajmniej tych dla jednego gracza. Wygląda na to, że Sony planuje wprowadzić coś podobnego, dodając do gamepada przycisk pozwalający szybko cofnąć ostatnią akcję w grze. W każdym razie japońska firma opatentowała pomysł specjalnego przycisku do przewijania gry, umieszczonego na kontrolerze.

Według dostępnych danych Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) opublikował odpowiedni patent 31 października, a wniosek o jego rejestrację złożono półtora roku temu. Zwięzły język prawniczy opisuje głównie akcję naciśnięcia lub przytrzymania nowego przycisku, który znajduje się w miejscu przycisku Udostępnij, który można znaleźć na obecnych kontrolerach PlayStation. Naciśnięcie lub przytrzymanie przycisku umożliwi natychmiastowe cofnięcie się w trakcie rozgrywki lub nagranego wideo.

Pomysł przewijania rozgrywki nie jest niczym nowym, ale ciekawie wygląda możliwość zintegrowania tej funkcji bezpośrednio z gamepadem. Będzie to oznaczać, że Sony planuje wypuścić konkretną grę, w której ta mechanika będzie aktywnie wykorzystywana, lub firma chce, aby deweloperzy zaczęli aktywnie wdrażać ją w swoich projektach. Funkcja przewijania, którą Nintendo dodało do platformy emulacyjnej Switch Online, może być źródłem inspiracji, a szybka pamięć flash i mocny sprzęt PlayStation 5 pozwolą na jej wdrożenie w nowoczesnych, w pełni funkcjonalnych grach.

Musisz jednak zrozumieć, że przycisk przewijania do tyłu oczywiście nie będzie działał ze wszystkimi grami. Na przykład projekty wieloosobowe, które synchronizują rozgrywkę między wieloma graczami, oczywiście nie pozwolą na wdrożenie takiej funkcji.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz