Reporter Bloomberga, Jason Schreier, w nowym artykule na stronie internetowej publikacji poinformował, że Sony Interactive Entertainment anulowało prace nad dwiema kolejnymi grami usługowymi. Właściciel platformy potwierdził tę decyzję.
Mowa o niezapowiedzianych projektach dwóch wewnętrznych amerykańskich studiów Sony Interactive Entertainment – Texas Bluepoint Games (remake Demon’s Souls) i Oregon Bend Studio (Days Gone).
W przypadku Bluepoint, zdaniem Schreiera, rozmawialiśmy o grze usługowej w uniwersum slasherów fantasy God of War od Santa Monica Studio. To właśnie zwiastunami studio w ostatnich latach drażniło fanów.
Rzecznik Sony Interactive Entertainment powiedział w oświadczeniu dla Bloomberga, że anulowanie projektów Bluepoint i Bend było spowodowane niedawną wewnętrzną oceną: „PlayStation będzie nadal tworzyć gry zarówno online, jak i dla jednego gracza”.
Żadne ze studiów nie zostanie zamknięte w wyniku odwołania meczów. Właściciel platformy ściśle współpracuje z każdym z zespołów, aby określić przyszłe projekty i zminimalizować „konsekwencje dla biznesu”.
I tak z 12 usług gier ogłoszonych kilka lat temu przez ówczesnego szefa Sony Interactive Entertainment Jima Ryana, właściciel platformy zrezygnował już z ośmiu do 2026 roku:
projekt God of War studia Bluepoint Games;niezapowiedziany rozwój przez Bend Studio;odgałęzienie Destiny o nazwie kodowej Payback od Bungie;nowy Twisted Metal od Firesprite (Horizon Call of the Mountain);tryb wieloosobowy Spider-Man: Wielka Sieć od Insomniac Games;tryb wieloosobowy The Last of Us od Naughty Dog;kooperacyjna akcja online w fantastycznym Londynie od London Studio (samo studio zostało zamknięte);drużynowa strzelanka Concord od Firewalk Studios (gra została zamknięta wkrótce po premierze, a studio rozwiązane).
W fazie rozwoju są jeszcze strzelanka PvP Marathon firmy Bungie, gra wieloosobowa Horizon studia Guerrilla Games oraz kooperacyjna gra akcji Fairgames studia Haven Studios. Jedynym udanym projektem tej inicjatywy jest wydany w lutym 2024 roku Helldivers 2.
Źródła:
Bloomberga Błękitny Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały XDefiant zamknie się rok po premierze, a studio deweloperskie zostanie rozwiązane – cierpliwość Ubisoftu się skończyła Prezes Sony wyjaśnia porażkę Concorda i obiecuje, że nie będzie rezygnować z dużych gier dla jednego gracza Plotki: Sony zabrakło 200 milionów dolarów na rozwój Concorda Rosjanie zaczęli masowo rezygnować z haseł do usług internetowych „OK, OK, kupię TikTok”: MrBeast jest gotowy, aby uratować TikTok przed blokadą w USA Nvidia ujawniła, ilu posiadaczy GeForce RTX korzysta z DLSS – „zaskakująco” dużo