W ubiegłą środę Sonos powiedział, że zwolni około 100 osób. W maju firma wypuściła zupełnie nową, markową aplikację, która okazała się wyjątkowo nieskuteczna i tylko w krótkiej perspektywie naprawa szkód powstałych w wyniku tej awarii będzie kosztować firmę od 20 do 30 milionów dolarów.
„Podjęliśmy trudną decyzję, aby pożegnać się z około 100 członkami zespołu, reprezentującymi 6% firmy. To działanie było trudnym, ale niezbędnym krokiem, aby zapewnić dalsze znaczące inwestycje w plan działania produktu Sonos i zapewnić firmie Sonos długoterminowy sukces” – powiedział dyrektor generalny firmy Patrick Spence. Od The Verge uczyli się pracownicy działów marketingu, rozwoju produktu, platformy i infrastruktury oraz kontroli jakości oprogramowania. Według stanu na październik 2022 r. Sonos zatrudniał 1844 osoby. W 2020 roku spółka zwolniła 12% pracowników (szacunkowo na ok. 174 osoby), a w czerwcu 2023 roku ogłosiła zwolnienia ok. 130 osób (7% zatrudnienia).
Kolejna fala zwolnień następuje w momencie, gdy Sonos będzie musiał wydać dziesiątki milionów dolarów, aby wyeliminować skutki wydania nowej aplikacji – okazało się to wyjątkowo nieudane. Aplikacja została wydana w maju i usunęła wiele ważnych funkcji, takich jak wyłączniki czasowe, dostęp do lokalnych bibliotek i funkcje ułatwień dostępu. W lipcu szef firmy przeprosił za nowy produkt i obiecał, że zacznie działać do jesieni, wypuszczając aktualizacje co dwa tygodnie. Sonos będzie musiał zwiększyć wydatki na aktualizacje aplikacji, lepszą obsługę klienta i promocje rabatowe, aby przywrócić zaufanie konsumentów i partnerów.
Firma spodziewa się spadku przychodów w czwartym kwartale roku fiskalnego 2024, gdyż nie będzie mogła wypuścić na rynek nowych urządzeń, dopóki nie naprawi błędów w aplikacji – Sonos przygotowuje soundbar, ale jego premiera ma nastąpić dopiero w październiku, a firma jest już w roku finansowym 2025. Według jednej wersji Sonos może nawet wypuścić starą wersję aplikacji – opcja ta była już w firmie omawiana na wysokim szczeblu. Nie było to tylko całkowite przeprojektowanie aplikacji – przeprojektowaniu uległa infrastruktura chmurowa i odtwarzacz systemowy; ale został wydany w pośpiechu, aby zdążyć na premierę słuchawek Ace. Nawet gdyby wypuszczono już starą aplikację lub obie wersje istniały obok siebie, awaria odbiłaby się na finansach firmy na miesiące, jeśli nie dłużej. A niespełnienie oczekiwań klientów, którzy od miesięcy zmuszeni są korzystać z niewygodnej aplikacji, to szkoda na ich reputacji, którą trudno przeliczyć na pieniądze.
Źródła:
Krawędź Ars Technica Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez zbędnych bajerów i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Corsair masowo zwalnia pracowników w związku ze spadkiem popytu na komponenty do komputerów PC Cisco po raz drugi w ciągu roku ogłosiło masowe redukcje personelu Intel zaoferował irlandzkim pracownikom samodzielną rezygnację, ale za „spadochronem” do 500 tys. euro. Elon Musk pokazał pierwsze spalanie silnika rakietowego Raptor 3 Intel przeżył najgorszy dzień: firma straciła na wartości prawie 40 miliardów dolarów SpaceX przeprowadzi pierwszy w historii załogowy lot kosmiczny nad biegunami Ziemi – pojadą na niego turyści