Smartfony iPhone 15 wciąż nie dogoniły popularnością swoich poprzedników

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Firma analityczna CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) opublikowała wyniki badania dotyczącego sprzedaży Apple iPhone 15. Pokazuje ono, które modele iPhone’a były najpopularniejsze w Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale 2024 roku oraz jak konsumenci przyjęli iPhone’a 15 w porównaniu. do iPhone’a 14 i wcześniejszych modeli.

Dane za pierwszy kwartał są znaczące, bo okres styczeń-marzec to dopiero drugi pełny kwartał sprzedaży iPhone’a 15 firmy Apple. Najlepiej sprzedającymi się modelami były iPhone 15 Pro i Pro Max, których udziały wynosiły odpowiednio 22% i 23% – 45. % łącznie. iPhone 15 Plus stanowił 9% sprzedanych iPhone’ów; Jednocześnie trzecie miejsce popularności zajął podstawowy iPhone 15 i 14, zyskując łącznie 14% – 28%.

Udział sprzedaży iPhone’a 15 Pro i Pro Max w pierwszym kwartale 2024 roku był niemal identyczny jak sprzedaż iPhone’a 14 Pro i Pro Max w tym samym okresie ubiegłego roku, ale cała linia iPhone’a 15 objęła 68% udziału sprzedaży, przegrywając z poprzednikiem. To o 7% mniej niż udział wszystkich iPhone’ów 14 w pierwszym kwartale 2023 roku – wtedy było to 75%.

„Postrzegamy to jako kontynuację trendu z ostatnich kilku kwartałów, w którym niedrogie, aktualne modele tracą udział w stosunku do starszych. Niegdyś flagowy, podstawowy iPhone 15 nie jest już flagową opcją, ponieważ modele Pro i Pro Max przejęły tę rolę” – CIRP wyjaśnił dane dotyczące sprzedaży. Analitycy wskazali również na „niewielkie” ulepszenia w najnowszych liniach iPhone’ów i wymagające otoczenie gospodarcze, ponieważ wszystko to może mieć wpływ na sprzedaż.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz