Według IDC, w drugim kwartale Xiaomi pozostało trzecim co do wielkości producentem smartfonów na świecie, zwiększając dostawy tego typu produktów o 28% rok do roku. Z oficjalnego raportu Xiaomi wynika, że jego przychody za ten okres wzrosły o 32%, a pojazdy elektryczne marki odegrały w tym znaczącą rolę.
Jak wyjaśnia Bloomberg, dynamika wzrostu przychodów Xiaomi w minionym kwartale była najwyższa od 2021 roku. Przychody spółki w juanach za ten okres wzrosły o 32% i były wyższe od oczekiwań rynkowych, a w ujęciu dolarowym osiągnęły 12,5 miliarda dolarów. Zysk netto wyniósł 715 milionów dolarów, czyli znacznie więcej niż oczekiwany poziom 533 milionów dolarów ułatwiło nie tylko ożywienie popytu na smartfony, ale także rozpoczęcie dostaw pojazdów elektrycznych Xiaomi SU7. Kolejki do ich otrzymania w Chinach nadal mierzą okres od sześciu do ośmiu miesięcy.
Jak powiedziano podczas kwartalnego wydarzenia sprawozdawczego, do listopada Xiaomi spodziewa się dostarczyć klientom swój 100-tysięczny pojazd elektryczny, a do końca całego bieżącego roku osiągnąć kamień milowy w postaci 120 000 dostarczonych samochodów. W drugim kwartale, jak dziś wiadomo, Xiaomi dostarczyło na rynek 27 307 pojazdów elektrycznych. Od czerwca zakład montażu pojazdów elektrycznych firmy w Pekinie pracuje na dwie zmiany. W ciągu zaledwie jednego kwartału dostawy pojazdów elektrycznych pozwoliły Xiaomi zarobić około 870 milionów dolarów. Łatwo wyliczyć, że średni koszt pojazdu elektrycznego SU7 sprzedanego w tym okresie przekroczył 32 tysiące dolarów.
Ogólnie rzecz biorąc, innowacyjna linia biznesowa Xiaomi, obejmująca montaż pojazdów elektrycznych, zapewniła sobie marżę zysku na poziomie 15,4%. Na podstawie tych danych trudno ocenić, jaka była marża zysku na montażu pojazdów elektrycznych jako takiego, ale dla nowego gracza na wysoce konkurencyjnym rynku jest to wskaźnik bardzo przyzwoity. W tym miesiącu Xiaomi spodziewa się umożliwić korzystanie z własnego autopilota NOA w całych Chinach. Założyciel Xiaomi, Lei Jun, zademonstrował samochód elektryczny SU7 na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu i obiecał, że samochody tej marki będą sprzedawane na całym świecie. W ciągu najbliższych 15, 20 lat Xiaomi chce stać się jednym z pięciu największych producentów samochodów na świecie.