Skalowanie FSR 3 można teraz podłączyć do dowolnej gry – firma AMD opublikowała kod źródłowy technologii

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
1 min. czytania

Firma AMD udostępniła technologię inteligentnego skalowania obrazu gier, AMD FidelityFX Super Rozdzielczość 3 (FSR 3), jako oprogramowanie typu open source, udostępniając jej kod źródłowy na licencji MIT. Teraz programiści i entuzjaści mogą go przestudiować i zintegrować ze swoimi grami i innymi rozwiązaniami.

W tej chwili wydanie open source obejmuje obsługę technologii tylko dla DirectX 12 i Unreal Engine 5. Obsługa Vulkan jest wciąż w fazie rozwoju. Planuje się, że zostanie wydany później.

FSR 3 zawiera moduł generowania ramek lub generator ramek. Samo generowanie ramek jest opcjonalne. Nie jest wymagane, aby był używany w ramach integracji FSR 3. Firma opublikowała jednak wszystkie niezbędne biblioteki DLL, aby z niego korzystać. Po raz pierwszy jakakolwiek firma opublikowała swoją technologię generowania klatek jako oprogramowanie typu open source. W przypadku gier, które już obsługują FSR2, AMD zaleca wymianę FSR2 na wersję 3.0.

AMD twierdzi, że FSR3 v3.0.3 zapewnia poprawę jakości i rozszerzoną obsługę monitorów o zmiennej częstotliwości odświeżania (VRR) w logice zarządzania ramkami.

Wszystkie niezbędne narzędzia, a także instrukcje dotyczące integracji FSR 3 można znaleźć na stronie GPU Open. Kod źródłowy samej technologii publikowany jest także w repozytorium na GitHubie.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz