Sieć społecznościowa X, wcześniej znana jako Twitter, wprowadziła dwa nowe płatne plany abonamentowe. Jednym z nich był Premium+, który pozwala na korzystanie z platformy całkowicie bez reklam, ale na razie wyłącznie poprzez przeglądarkę internetową – abonenci na razie nadal będą mieli reklamy w aplikacji mobilnej.
W piątek firma wprowadziła dwa nowe plany taryfowe. Pierwsza z nich, Premium+, oferuje użytkownikom pełną gamę narzędzi i funkcji platformy bez reklam. Ta subskrypcja kosztuje około 16 dolarów miesięcznie. Warto jednak zaznaczyć, że nowa taryfa dostępna jest obecnie jedynie dla tych użytkowników, którzy korzystają z platformy poprzez przeglądarkę internetową.
Drugi, podstawowy plan jest oferowany za 3 dolary miesięcznie. Zawiera podstawowe funkcje platformy dostępne dla subskrybentów płatnych, ale z reklamami. Ten plan może zainteresować tych, którzy nie chcą płacić więcej, ale chcą korzystać z podstawowych płatnych funkcji sieci społecznościowej, w szczególności z niedawno wprowadzonych funkcji połączeń wideo i audio. Ta innowacja jest częścią strategii Muska mającej na celu uczynienie X aplikacją uniwersalną.
Musk, który nabył Twittera za 44 miliardy dolarów, aktywnie szuka różnych sposobów zarabiania na sieci społecznościowej. Oczywiście po dużej inwestycji przychodzi czas na zwrot kapitału.