W ubiegłym roku firma, należąca do Ilon Musk (były Twitter), złożyła pozew przeciwko Światowej Organizacji Reklamodawcy (WFA) i kontrolowanej przez nią globalnego sojuszu odpowiedzialnych mediów (GARM), oskarżając ich o systematyczny nielegalny bojkot platformy platformy . Teraz X rozszerzył listę oskarżonych w tym twierdzeniu, w tym Nestlé, Colgate, Lego, Pinterest itp.
Proces z WFA dotyczący nielegalnego bojkotu reklamowego platformy X rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku. Niedługo potem WFA zatrzymała Garm, mówiąc, że „ostatnie oskarżenia, które niestety zniekształcają cele i działania organizacji, rozproszyła uwagę i znacznie wyczerpały jej zasoby i finanse”. Jednocześnie kierownictwo organizacji wyraziło zamiar walki z pozwem i „wykazania całkowitej zgodności z zasadami konkurencji w jej działaniach”.
X później dodał do pozwu nowych oskarżonych spośród dużych reklamodawców. W tym tygodniu stało się wiadomo o kolejnej ekspansji listy, która obecnie obejmuje Nestlé, Abbott Laboratories, Colgate, Lego, Pinterest, Tyson Foods i Shell. 10 twierdzeń stwierdza, że WFA „zorganizowało bojkot na Twitterze przez reklamodawców za pośrednictwem Garm, aby zmusić platformę do przestrzegania standardów bezpieczeństwa GARM”. Stwierdza również, że wysiłki te zakończyły się sukcesem i spowodowały znaczne szkody w sieciach społecznościowych.
Należy zauważyć, że co najmniej 18 reklamodawców związanych z Garmem przestało kupować reklamy na Twitterze od listopada do grudnia 2022 r., A inni reklamodawcy znacznie obniżyli koszty reklamowe na tej platformie.
Powód wskazuje, że obecnie większość dochodów X z reklamy pochodzi od małych i średnich reklamodawców, którzy nie są członkami GARM. W rzeczywistości pozew stwierdza, że bojkot GARM doprowadził do upadku dochodu reklamowego X i znacznego spadku kosztów umieszczania reklamy na platformie.