Zdecentralizowany portal społecznościowy Bluesky, odpowiednik platformy X (dawniej Twitter), dodał w ciągu ostatniego tygodnia ponad 700 tysięcy nowych kont, a obecnie jego publiczność liczy ponad 14,5 miliona użytkowników, poinformowała dyrektor operacyjna Bluesky Rose Wang. Według Wanga większość nowych użytkowników mieszka w Stanach Zjednoczonych.
Bluesky jest obecnie drugą najpopularniejszą bezpłatną aplikacją społecznościową w amerykańskim App Store, po Threads Meta✴, zauważyła Rose Wang. Wątki przekroczyły ostatnio 275 milionów użytkowników miesięcznie, więc jest zbyt wcześnie, aby mówić o jakiejkolwiek konkurencji.
Jednak posty użytkowników Threads zawierają skargi dotyczące metod sieci społecznościowej w zakresie przyciągania nowych członków, problemy z moderacją, a ostatnio także dezinformację, informuje dziennikarz cyfrowy Taylor Lorenz. I wygląda na to, że nie każdemu podoba się algorytmiczny kanał „For You”, którego nie da się pozbyć na zawsze.
Szczególnie mocno rozwinął się Bluesky w ostatnich tygodniach – wcześniej, 24 października, niezależna platforma ogłosiła, że ma 13 milionów użytkowników. Po niedawnym ogłoszeniu przez X, że zablokowani użytkownicy będą nadal widzieć posty tych, którzy ich zablokowali, firma Bluesky dodała 500 000 nowych użytkowników w ciągu jednego dnia.
Inną przyczyną napływu nowych użytkowników Bluesky mogą być wyniki wyborów prezydenckich w USA, którzy mogą zdecydować się na przejście na platformę, która nie jest własnością Elona Muska, zwolennika Donalda Trumpa.
Należy również zauważyć, że Bluesky stale się udoskonala i ostatnio dodał takie funkcje, jak przypięte posty, wsparcie publikowania wideo i możliwość wysyłania prywatnych wiadomości, co również przyciąga nowych użytkowników.