Sieć społecznościowa Bluesky rozrosła się do ponad 14,5 miliona użytkowników w wyniku wyborów w USA i zmian w X

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Zdecentralizowany portal społecznościowy Bluesky, odpowiednik platformy X (dawniej Twitter), dodał w ciągu ostatniego tygodnia ponad 700 tysięcy nowych kont, a obecnie jego publiczność liczy ponad 14,5 miliona użytkowników, poinformowała dyrektor operacyjna Bluesky Rose Wang. Według Wanga większość nowych użytkowników mieszka w Stanach Zjednoczonych.

Bluesky jest obecnie drugą najpopularniejszą bezpłatną aplikacją społecznościową w amerykańskim App Store, po Threads Meta✴, zauważyła Rose Wang. Wątki przekroczyły ostatnio 275 milionów użytkowników miesięcznie, więc jest zbyt wcześnie, aby mówić o jakiejkolwiek konkurencji.

Jednak posty użytkowników Threads zawierają skargi dotyczące metod sieci społecznościowej w zakresie przyciągania nowych członków, problemy z moderacją, a ostatnio także dezinformację, informuje dziennikarz cyfrowy Taylor Lorenz. I wygląda na to, że nie każdemu podoba się algorytmiczny kanał „For You”, którego nie da się pozbyć na zawsze.

Szczególnie mocno rozwinął się Bluesky w ostatnich tygodniach – wcześniej, 24 października, niezależna platforma ogłosiła, że ​​ma 13 milionów użytkowników. Po niedawnym ogłoszeniu przez X, że zablokowani użytkownicy będą nadal widzieć posty tych, którzy ich zablokowali, firma Bluesky dodała 500 000 nowych użytkowników w ciągu jednego dnia.

Inną przyczyną napływu nowych użytkowników Bluesky mogą być wyniki wyborów prezydenckich w USA, którzy mogą zdecydować się na przejście na platformę, która nie jest własnością Elona Muska, zwolennika Donalda Trumpa.

Należy również zauważyć, że Bluesky stale się udoskonala i ostatnio dodał takie funkcje, jak przypięte posty, wsparcie publikowania wideo i możliwość wysyłania prywatnych wiadomości, co również przyciąga nowych użytkowników.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz