Samsung ogłosił rozpoczęcie sprzedaży 114-calowego telewizora typu smart TV opartego na panelu Micro-LED. Według firmy ten największy na rynku telewizor „ultra premium” ma kilka zalet w porównaniu z urządzeniami opartymi na technologii OLED, w tym wyższy poziom jasności i brak wypalania ekranu. Główną wadą nowego telewizora jest cena – producent oszacował nowy produkt na 132 500 dolarów.
Do tej pory największym telewizorem Samsunga z technologią ekranu Micro LED był model 110-calowy wprowadzony na rynek w 2020 roku. Panel wyświetlacza Samsung Micro-LED składa się z wielokolorowych diod LED o wielkości mikrometra, które można indywidualnie sterować i zapewniają, według firmy Samsung, „najlepszą jakość obrazu”. Wśród zalet technologii Micro LED w porównaniu z OLED firma wymienia brak wypalania ekranu, żywsze kolory i wyższy poziom jasności. Nie ujawniono jeszcze szczytowego poziomu jasności nowego produktu, ale 89-calowy telewizor Samsung, stworzony w tej technologii, zapewnia stałą jasność aż 2000 cd/m2 na całej powierzchni wyświetlacza.
Nowy 114-calowy telewizor Micro-LED firmy Samsung można obecnie kupić wyłącznie w Republice Korei za 132 500 dolarów. Przy zakupie oferowany jest „telewizor do kuchni” – 85-calowy Neo QLED 8K QN900D w cenie detalicznej. cenie 8000 dolarów, a także rabat o nieznanej wielkości na klasyczny trójdrożny zestaw głośnikowy JBL L100 MK2 z 12-calowym głośnikiem basowym. Perspektywy sprzedaży nowości w pozostałych regionach nie są jeszcze jasne.