Na podstawie setek milionów zapisów dotyczących kontroli pojazdów zebranych przez wiele lat naukowcy doszli do wniosku o osiągnięciu parzystości w okresie obsługi pojazdów elektrycznych, a nawet ich wyższości nad maszynami z spalaniem wewnętrznym benzyny i paliwa Diesla. Nastąpiło złamanie, które sprawia, że działanie pojazdów elektrycznych opłaca pod każdym względem, a przede wszystkim z pozycji przejścia do nieszkodliwej gospodarki.
„Samochody elektryczne o mocy baterii zapewniają znaczne korzyści środowiskowe, zwłaszcza gdy Europa przechodzi na bardziej odnawialne źródła energii. Pomimo wyższych początkowych emisji podczas produkcji, trwały samochód elektryczny może szybko zrekompensować swój znak węglowy, przyczyniając się do walki ze zmianami klimatu, co czyni go bardziej stabilną opcją w perspektywie długoterminowej ” – powiedział Robert Elliot, profesor University of University of Birmingham i Robert Elliot).
Prace opublikowane w czasopiśmie Nature Energy i są swobodnie dostępne do badań, oparte są na ponad 300 milionach zapisów kontroli samochodów w Wielkiej Brytanii w latach 2005–2022. Badano nie tylko marki maszyn, ale także stan komponentów i zespołów na różne lata działania.
Pierwsze samochody elektryczne z akumulatorami trakcyjnymi były mniej niezawodne niż samochody z lodem, ale zmieniło się to szybko. Szybki postęp technologiczny pozwolił nowym samochodom elektrycznym osiągnąć porównywalną żywotność usług, nawet przy intensywniejszym stosowaniu niż samochody benzynowe lub olejowe. W szczególności samochody elektryczne zwiększyły niezawodność przy jednoczesnym zmniejszeniu prawdopodobieństwa odmowy 12 %każdego kolejnego roku, podczas gdy w maszynach benzynowych prawdopodobieństwo odmowy zmniejszyło się o 6,7 %, aw oleju napędowym – o 1,9 %.
Życie usług współczesnych pojazdów elektrycznych, jak obliczyli naukowcy, obecnie wynosi 18,4 lat, a przebieg może osiągnąć imponujące 200 tysięcy km, co przekracza ten wskaźnik tradycyjnych samochodów benzynowych z lodem.
Autorzy pracy, autorzy pracy, nazywali markę Tesli najbardziej skuteczną pod względem długoterminowego działania samochodu elektrycznego. Wśród samochodów z lodem benzynowym marka Audi była liderem trwałości. W kategorii samochodów z Diesel Ice Skoda była na pierwszym miejscu. Autorzy podkreślają, że podczas badania nie było konfliktu interesów.
„Nasze wnioski dostarczają konsumentom wiarygodnych danych do podejmowania rozsądnych decyzji dotyczących zakupu pojazdów, podczas gdy politycy mogą wykorzystywać nasze informacje do sformułowania zasad i zachęt, które przyczyniają się do wdrażania trwałych i przyjaznych dla środowiska pojazdów, a także w planowaniu ich. Wykorzystanie na koniec życia służby ” – podsumuj naukowców.