Wczoraj amerykański sędzia okręgowy Edward Davila zatwierdził proponowaną przez Apple ugodę w sprawie pozwu zbiorowego o wartości 50 milionów dolarów w związku z roszczeniami konsumentów dotyczącymi wadliwych klawiatur motylkowych MacBooka. W swojej decyzji sędzia nazwał ugodę „sprawiedliwą, adekwatną i rozsądną”, jednocześnie odrzucając kilka zastrzeżeń do ugody.
Dla przypomnienia, konsumenci w Nowym Jorku, Florydzie, Kalifornii, Michigan i kilku innych stanach byli głównymi powódami w krajowym pozwie zbiorowym, w którym oskarżono Apple o niedostarczenie wystarczających napraw lub pomocy w rozwiązywaniu problemów dla niektórych MacBooków z klawiaturą z mechanizmem motylkowym , wydany w latach 2015-2019. Prawnicy powodów ogłosili zawarcie umowy w listopadzie ubiegłego roku.
W ramach ugody konsumenci, których to dotyczy, otrzymają od 50 do 395 USD, w zależności od kwoty i charakteru naprawy klawiatury. Na początku marca złożono ponad 86 000 wniosków o wypłatę, zgodnie z nakazem Davila. Jednak niektórzy konsumenci sprzeciwili się proponowanym warunkom, zauważając na przykład, że 125 USD – odszkodowanie dla członków jednej grupy roszczeń – to za mało, ponieważ naprawa klawiatury może kosztować ponad 300 USD. Inne zarzuty argumentowały, że niesprawiedliwe jest odmawianie odszkodowania właścicielom MacBooków, którzy ucierpieli z powodu zepsutej klawiatury, ale jej nie naprawili.
Davila stwierdził, że „chociaż nie wszyscy, którzy rzekomo ucierpieli, otrzymają odszkodowanie, kompromisowe porozumienie przyniesie korzyści znacznej liczbie osób”. Orzeczenie sądu przychyliło się do żądania prawników powodów w wysokości 15 milionów dolarów opłat prawnych. Dwaj główni prawnicy powodów, Girard Sharp i Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith, powiedzieli w oświadczeniu, że „nie mogą się doczekać zebrania pieniędzy dla naszych klientów”.