Figura amerykańskiej firmy na rzecz rozwoju robotów humanoidalnych podpisała umowę na dostawę produktów z jedną z największych firm w Stanach Zjednoczonych, a także ogłosiła zamiar wydania 100 000 takich robotów w ciągu najbliższych czterech lat, koncentrując się na dwóch kluczowych kierunkach -P. Segment komercyjny i użycie domu.
Według dyrektora generalnego Bretta Adcocka współpraca z największymi klientami pozwoli figurze produkować roboty w dużych tomach, co zmniejszy ich koszty i przyspieszy gromadzenie danych dla sztucznej inteligencji (AI). Pierwszym klientem, który został ogłoszony w grudniu, jest BMW, a nazwa drugiego jest nadal utrzymywana w tajemnicy, pisze Forbes.
Niedawno liczba została uznana za jednego z dwóch liderów wśród 16 wiodących firm w zakresie rozwoju skutecznych i niedrogich robotów gumanoidalnych. Ich pierwszy robot Rysunek 01 został wydany zaledwie 31 miesięcy po fundamencie firmy, następny model 02 jest już dostarczany klientom, a robot Rysunek 03, który jest jeszcze bardziej imponującym rozwojem i działa w laboratorium.
Według Edkooka sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w rozwoju robotów. „W zeszłym tygodniu zaczęliśmy korzystać z sieci neuronowej do potrzeb nowego klienta” – powiedział. „Uczenie się z AI jest jedynym możliwym sposobem, ponieważ pisanie algorytmów jest tutaj niemożliwe”. Podkreślił również, że jednym z głównych celów jest spełnienie robotów zadań o dużej prędkości i wydajności. Dla porównania prędkość ryc. 01 wynosi tylko 17 % prędkości ruchu człowieka, podczas gdy ryc. 02 jest siedem razy szybszy niż pierwszy model. Jeśli chodzi o trzeci model, będzie on jeszcze szybszy i bardziej funkcjonalny.
Należy zauważyć, że firma nie dąży do masowego rozszerzenia bazy klientów. Jej strategia polega na pogłębieniu współpracy z określonymi dużymi klientami. „W sektorze komercyjnym naszą strategią jest skupienie się na niewielkiej liczbie klientów”, powiedział Adkoc. „Na wczesnym etapie bardziej wydajne jest dla nas uprawy pionowo w kilku klientach niż oferowanie produktów wielu firmom”.
Chociaż Adkusz nie nazwał drugiej liczby klienta (pierwszą, która jest BMW), według niego: „Jest to jedna z największych firm w Stanach Zjednoczonych”, z której można stwierdzić, że może to być Walmart, Amazon lub Amazon lub Apple, a także duże firmy w terenie opieki zdrowotnej, takie jak UnitedHealt Group i CVS Health.