Deweloperzy rosyjskiego samochodu elektrycznego „Atom” pokazali pierwsze prototypy przedprodukcyjne ich pomysłu. Są to całkowicie funkcjonalne samochody, których konstrukcja całkowicie przekazuje, jak będą wyglądać produkty szeregowe. Te prototypy są potrzebne do przetestowania wszystkich systemów w rzeczywistych warunkach.
Według programistów pokazane prototypy atomowe zostały zebrane przez zespół projektowy poza przenośnikiem i bez odpowiedniego procesu technologicznego. Te samochody na testy laboratoryjne i uliczne są przeznaczone, zarówno na terenie szkoleniowym, jak i na drogach publicznych. Testy w rzeczywistych warunkach już się rozpoczęły – programiści mówią o serii testów, ale nie wchodzą w szczegóły.
Oprócz testowania prototypy są również skalibrowane za pomocą konfiguracji systemów i oprogramowania. Wszystko to jest niezbędne do debugowania systemów przed uruchomieniem produkcji szeregowej – tak że samochód elektryczny pochodzący z przenośnika miał jak najwięcej problemów z oprogramowaniem i sprzętem.
Producent nie przegapił również możliwości zauważenia, że od początku opracowania dokumentacji projektowej samochodu elektrycznego przed spawaniem pierwszego ciała minęły tylko dwa lata. „Jest to jeden z najlepszych wskaźników w branży motoryzacyjnej”, wskazali programiści bez fałszywej skromności.
Planowana jest seryjna produkcja Atoma, która ma zostać uruchomiona w połowie 2025 r. Na zmodernizowanej linii w fabryce Moskvich. W jakim objętości planuje się produkować samochody elektryczne – nie jest zgłaszany, ale przenośnik produkcyjny jest przeznaczony dla 30 tysięcy samochodów rocznie. Ale najpierw samochód elektryczny będzie musiał przejść certyfikację, a programiści przygotowują się do obsługi After -Sales i zakończenie opracowywania oprogramowania.