Rosjanie zaczęli spędzać mniej czasu na YouTube

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Od końca lipca średnia ilość czasu, jaki Rosjanie spędzają każdego dnia na YouTube, zauważalnie spadła. Pisze o tym RBC, powołując się na dane z badań Mediascope. Jest to oczywiście spowodowane spowolnieniem działania serwisu wideo w Rosji – użytkownicy nie są gotowi znieść spadku jakości wideo i powolnego ładowania filmów.

Do końca ubiegłego miesiąca mieszkańcy Rosji spędzali na YouTube średnio 50-52 minuty dziennie. Ta próba obejmuje wszystkich Rosjan, w tym tych, którzy rzadko korzystali z hostingu wideo lub w ogóle z niego nie korzystali. Od 29 lipca po raz pierwszy od kilku miesięcy liczba ta spadła do 49 minut. Następnie co tydzień następowała konsekwentna redukcja do 49, 39 i 38 minut dziennie. Na tym tle średni dzienny zasięg YouTube w Rosji w ciągu ostatniego miesiąca spadł z 45–46% do 38–39% do połowy sierpnia.

Nastąpił znaczny spadek liczby wizyt w serwisie wśród użytkowników, którzy wcześniej regularnie korzystali z hostingu wideo. Z danych Mediascope wynika, że ​​od początku maja do końca lipca Rosjanie spędzali na platformie średnio co najmniej 111 minut dziennie. W okresie od 29 lipca do 4 sierpnia średni czas spędzony na korzystaniu z serwisu spadł do 107 minut dziennie, a tydzień później – do 96 minut dziennie. W drugiej połowie tego miesiąca tacy użytkownicy spędzali na YouTube 91-92 minuty dziennie.

Mediascope zauważył, że wydajność hostingu wideo w Rosji zaczęła spadać „wraz ze spowolnieniem YouTube”. W ostatnich tygodniach Rosjanie napotkali problemy w korzystaniu z platformy. Chociaż witryna nie jest całkowicie zablokowana, publikowane na niej filmy przestały się ładować lub ładują się niestabilnie. Na tym tle przewodniczący Komisji Polityki Informacyjnej Dumy Aleksander Chinsztein stwierdził, że „degradacja YouTube’a jest wymuszonym krokiem skierowanym nie przeciwko rosyjskim użytkownikom, ale przeciwko administrowaniu zagranicznym zasobem”, naruszającym obowiązujące w kraj.

YouTube komentując problemy z usługą w Rosji stwierdził, że niestabilne działanie serwisu nie jest wynikiem jakichkolwiek problemów technicznych ani działań ze strony firmy. Należy pamiętać, że na początku lata YouTube znajdował się na czwartej pozycji pod względem ruchu wśród Rosjan, ustępując jedynie Yandexowi, Google i WhatsAppowi. Z platformy przynajmniej raz w miesiącu korzystało 78,5% Rosjan powyżej 12. roku życia (około 95,6 mln osób).

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz