Analitycy WhoIsBlogger odnotowali powrót zainteresowania długimi filmami na YouTube w Rosji, pomimo spowolnienia platformy. Zasięg takich filmów niemal powrócił do poziomu z 2023 roku.
W badaniu przeprowadzonym przez platformę analityki marketingowej influencerów WhoIsBlogger przeanalizowano dane z 48 000 kanałów YouTube. Wyniki pokazały, że między 30 września a 6 października 2024 r. zasięg dłuższych filmów wideo spadł zaledwie o 0,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Warto jednak zauważyć, że w okresie od 18 do 24 sierpnia 2024 r. nastąpił znaczny spadek zasięgu długich filmów o 28% w ujęciu rocznym, co prawdopodobnie wynikało z ograniczeń technicznych w działaniu hostingu wideo w Rosji. Jednak w ciągu kilku tygodni publiczność zaczęła ponownie wracać, co doprowadziło do wzrostu liczebności. Co ciekawe, w kontekście rosnącego zasięgu długich filmów, krótkie filmy z kategorii Shorts w dalszym ciągu tracą na popularności wśród Rosjan.
8 października Ogólnorosyjskie Centrum Badania Opinii Publicznej (VTsIOM) zaprezentowało dane, według których platforma VK Video wyprzedziła YouTube pod względem liczby wyświetleń na smartfonach. Jak wynika z badania, największą popularnością wśród rosyjskich użytkowników cieszą się filmy i seriale – 56%, następnie wiadomości – 53% oraz treści humorystyczne i rozrywkowe – 51%.