Remedy wyjaśniło, dlaczego Alan Wake II ma tak wysokie wymagania sprzętowe

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Wymagania sprzętowe, opublikowane na tydzień przed premierą horroru psychologicznego Alan Wake II od studia Remedy Entertainment (Max Payne, duologia Control), niemile zaskoczyły graczy, ale znalazło się wyjaśnienie „apetytów” gry.

Przypomnijmy, że nawet w minimalnej konfiguracji (1080p, 30 fps, niskie ustawienia graficzne) nadchodząca gra wymaga karty graficznej co najmniej RTX 2060 firmy NVIDIA lub RX 6600 firmy AMD.

Jak wyjaśnił na swoim mikroblogu jeden z pracowników Remedy (tweety zostały później usunięte), gra do działania potrzebuje technologii Mesh Shaders, a starsze karty graficzne (serie GTX 10 i RX 5000) jej nie obsługują.

Remedy posiadało potok graficzny korzystający z shaderów wierzchołków (obsługiwane są serie GTX 10 i RX 5000), ale ta wersja Alana Wake II zawierała błędy i problemy z wydajnością, więc została porzucona.

Model Mesh Shaders reprezentuje nowe podejście do przetwarzania geometrii. Takie shadery zostały po raz pierwszy zaimplementowane w procesorach graficznych Turing firmy NVIDIA, ale od tego czasu stały się standardem branżowym.

Pierwszą grą obsługującą Mesh Shaders była chińska gra MMORPG o nazwie Justice, która nie została jeszcze wydana poza swoim rodzimym regionem. Technologię można było także zaobserwować w demie The Matrix Awakens od Epic Games.

Premiera Alan Wake II spodziewana jest 27 października na PC (Epic Games Store), PS5, Xbox Series X i S. Obiecują dwóch bohaterów, dwa światy, brak zasobów, lekką jak broń, a także tłumaczenie tekstu na język rosyjski.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz