Reklamy w aplikacji YouTube na telewizorach smart TV będą rzadziej przerywać główny materiał, ale w zamian administracja platformy zdecydowała się wydłużyć te wymuszone przerwy.
Testowanie dłuższych, ale rzadszych przerw na reklamy w YouTube rozpoczęło się we wrześniu ubiegłego roku i obecnie reklamy wyświetlają się na wszystkich telewizorach Smart TV. W prawym dolnym rogu ekranu wyświetlany jest licznik czasu, który pokazuje, ile czasu pozostało do zakończenia wymuszonej pauzy lub do momentu, w którym można pominąć reklamę. Wcześniej YouTube pokazywał liczbę reklam wyświetlanych podczas przerwy oraz licznik czasu dla każdej reklamy.
Reklama w aplikacji YouTube na telewizory smart TV wyświetla się teraz nie tylko w głównej części serwisu, ale także podczas oglądania filmów Short – wyświetla się pomiędzy filmami, a można ją pominąć za pomocą pilota. W tym roku największa platforma wideo szczególną uwagę poświęca reklamie: najpierw w aplikacji telewizyjnej pojawiły się 30-sekundowe filmy, których nie można pominąć; a w interfejsie internetowym YouTube coraz częściej odmawia odtworzenia filmu, jeśli użytkownik posiada przeglądarkę z blokadą reklam – platforma wymaga, aby dodać to do wyjątków.