Ręcznie wykonany otwarty świat: „naprawdę niezapomniane lokalizacje” STALKER 2: Serce Czarnobyla powstał bez generowania proceduralnego
Strefa w STALKER 2 rozciąga się na ponad 60 km2, co czyni otwarty świat postapokaliptycznej strzelanki jednym z największych w grach. Można by pomyśleć, że podczas tworzenia GSC Game World oparto się na generowaniu proceduralnym, ale nie.
Producent techniczny GSC Game World, Evgeniy Kulik, w wywiadzie dla PC Gamer na targach gamescom 2024 powiedział, że otwarty świat STALKER 2: Heart of Chornobyl jest w dużej mierze stworzony przez człowieka.
Według Kulik GSC próbowało generacji proceduralnej, ale studio nie było usatysfakcjonowane wynikami: zespół postanowił „stworzyć jak najlepsze wrażenia, zupełnie wyjątkowe i naprawdę niezapomniane lokalizacje”.
W związku z tym wybrano podejście stworzone przez człowieka: „Wszystkie lokalizacje występujące w grze – od największych miejsc po najmniejsze wioski – zostały stworzone w całości ludzką ręką… przez naszych projektantów poziomów i artystów”.
„Włożyliśmy wiele siebie i naszych talentów w stworzenie tych niesamowitych zasobów [gry]… Zajęło to dużo czasu i wysiłku, ale jesteśmy zadowoleni z wyniku” – powiedział Kulik.
Producent nazwał STALKER 2 największą i najbardziej zróżnicowaną geograficznie grą na Unreal Engine 5. Aby zrealizować swoją wizję, specjaliści GSC musieli nawet stworzyć własne narzędzia.
STALKER 2: Heart of Chornobyl ukaże się 20 listopada na PC (Steam, GOG, EGS, Microsoft Store), Xbox Series X i S oraz w ramach Game Pass. W zwiastunie targów gamescom 2024 twórcy pokazali najemnika Scara z Clear Sky.