Openai staje się coraz bardziej jak firma komercyjna – dziś powiedziała, że jej publiczność osiągnęła 400 milionów aktywnych użytkowników tygodniowo. Najwyraźniej stopa wzrostu przyspiesza, ponieważ w grudniu 2024 r. Firma miała „tylko” 300 milionów użytkowników, a pod koniec sierpnia – 200 milionów.
Openai nie ujawnił liczby płatnych klientów z aktywną subskrypcją Chatgpt Plus lub Chatgpt Pro. Można jednak powiedzieć, że w dziedzinie B2B sprawy Openai idzie dobrze – firma zgłosiła 2 miliony płatnych użytkowników korporacyjnych, czyli dwa razy więcej niż we wrześniu 2024 r. Liczba programistów API również podwoiła się w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
Warto zauważyć, że Openai opublikował te wskaźniki zaledwie kilka tygodni po tym, jak Chińczycy Deepeek przedstawił konkurencyjną technologię. Wygląda na to, że Openai stara się wykazać, że jej biznes kwitnie, pomimo presji konkurentów.