Przychody z reklam w YouTube przekroczyły szacunki w trzecim kwartale i osiągnęły prawie 9 miliardów dolarów

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Alphabet, spółka matka Google, opublikowała raport finansowy pokazujący, że YouTube wygenerował w trzecim kwartale przychody z reklam w wysokości 8,92 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 12,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W tym samym czasie analitycy z Wall Street przewidywali przychody z reklam w YouTube na 8,89 miliarda dolarów, podaje Variety.

Według dyrektora generalnego Alphabet i Google, Sundara Pichai, całkowite przychody YouTube’a po raz pierwszy w ciągu ostatnich czterech kwartałów przekroczyły 50 miliardów dolarów. Oznacza to średnio ponad 12,5 miliarda dolarów kwartalnych przychodów, które, jak zauważa, nie obejmują przychodów z subskrypcji YouTube TV, YouTube Premium, YouTube Music Premium i NFL Sunday Ticket. Chociaż Alphabet nie publikuje regularnie kwartalnych raportów YouTube, liczby te wskazują na znaczny wzrost.

Philipp Schindler, dyrektor handlowy Google, powiedział podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych firmy za trzeci kwartał, że zobowiązania YouTube dotyczące reklam wzrosły o 20% rok do roku. Powiedział też, że treści z Letnich Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu uzyskały 12 miliardów wyświetleń, z czego 35% pochodziło z YouTube TV.

Całkowite przychody Alphabet wyniosły 88,27 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 15% rok do roku, a zysk netto osiągnął 26,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 34%. Według LSEG, zysk na akcję wyniósł 2,12 dolara, znacznie powyżej oczekiwań Wall Street na poziomie 86,3 miliarda dolarów przychodów i 1,85 dolara zysku na akcję.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz