Chińska firma Xiaomi zakończyła trzeci kwartał tego roku wzrostem przychodów o 30,5% do 12,8 miliarda dolarów w przeliczeniu kursowym. Kwota ta była wyższa od konsensusu analityków ankietowanych przez Bloomberg. Jednocześnie chiński producent ogłosił, że do końca tego roku zamiast dotychczasowych 120 tys. wyprodukuje 130 tys. pojazdów elektrycznych SU7.
Zysk netto spółki rok do roku wzrósł o 4,4% do 870 mln dolarów, co również jest powyżej oczekiwań rynkowych i odpowiada historycznemu maksimum. Przychody spółki rosną trzeci kwartał z rzędu i według wyników ostatniego kwartału osiągnęły rekordową wartość 12,8 mld dolarów. Zdaniem spółki udało się osiągnąć wzrost marży zysku do 20,4%. tendencją do koncentracji popytu w segmencie smartfonów na modelach premium.
W swoim komunikacie prasowym Xiaomi ponownie podkreśliło swoje zaangażowanie w realizację celu, jakim jest zostanie światowym liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii do 2030 roku. Dostarczywszy w trzecim kwartale 39 790 pojazdów elektrycznych SU7, firma wraz z innymi „nowymi inicjatywami” zarobiła w tym okresie 1,34 miliarda dolarów. Dzięki tak aktywnemu rozwojowi produkcji pojazdów elektrycznych i skromnym wolumenom sprzedaży, biznes Xiaomi produkujący samochody tego typu pozostaje nieopłacalna. Średni koszt sprzedanego pojazdu elektrycznego tej marki wyniósł 32 945 dolarów, co stanowi sekwencyjny wzrost o 4,4%. Od marca tego roku, kiedy rozpoczęły się dostawy SU7, wysłano łącznie 67 157 pojazdów elektrycznych. Ogólnie kierunek nowych inicjatyw zapewnia marżę zysku na poziomie 17,1%, a jej udział w całkowitych przychodach firmy sięga 10,5%.
W segmencie smartfonów przychody firmy w trzecim kwartale wzrosły o 13,9% do 6,6 miliarda dolarów. Według szacunków Canalys, światowy rynek smartfonów wzrósł w trzecim kwartale o 5%. Xiaomi udało się zająć trzecie miejsce na światowym rynku z 42,8 milionami sprzedanych smartfonów i udziałem na poziomie 14%. Lepiej od niego wypadły jedynie Samsungi i Apple, zajmując odpowiednio 19 i 18% rynku smartfonów. Według danych własnych Xiaomi, w trzecim kwartale dostawy smartfonów marki wzrosły o 3,1% do 43,1 mln sztuk. Na krajowym rynku Chin Xiaomi zajęło 14,7% segmentu smartfonów i w trzecim kwartale zajęło czwarte miejsce. Jej udział w krajowym rynku smartfonów rośnie trzeci kwartał z rzędu.
Internet rzeczy zwiększył przychody o 26,3%, do 3,6 miliarda dolarów, a marża zysku segmentu wzrosła o 2,9 punktu procentowego do 20,8%. W trzecim kwartale wysłano rekordową liczbę lodówek i pralek marki Xiaomi – odpowiednio 810 tys. i 480 tys. sztuk, a dostawy klimatyzatorów wzrosły o 55% do 1,7 mln sztuk. Firma zajmuje piąte miejsce na światowym rynku tabletów i trzecie w Chinach. Wolumen dostaw elektroniki ubieralnej tej marki wzrósł o 50%, w segmencie inteligentnych zegarków i słuchawek bezprzewodowych osiągnął rekordowy poziom.
Segment usług zwiększył kwartalne przychody o 9,1% do rekordowego poziomu 1,17 miliarda dolarów. Zazwyczaj w tym segmencie marża zysku firmy osiąga znaczące 77,5% i nadal rośnie. Liczba aktywnych miesięcznie użytkowników urządzeń Xiaomi z dostępem do Internetu na całym świecie osiągnęła 685,8 miliona, co oznacza wzrost o 10,1% rok do roku. W Chinach mniej więcej porównywalny wzrost zapewnił wzrost oglądalności do 167,9 mln użytkowników miesięcznie.
Założyciel firmy Lei Jun poinformował na Weibo, że podnosi cel w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych na ten rok. Xiaomi wyprodukowało już 100 000 pojazdów elektrycznych SU7; wcześniej planowano wyprodukować 120 000 pojazdów do końca roku, a obecnie kierownictwo uważa, że do końca tego roku możliwe będzie wyprodukowanie 130 000 pojazdów elektrycznych.
Źródła:
Południowochińska poczta poranna CnEVPost Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez zbędnych bajerów i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Xiaomi wypuściło swój 100-tysięczny samochód elektryczny zaledwie 230 dni po rozpoczęciu produkcji Xiaomi załadowało rurociąg pojazdów elektrycznych o 200%, ale to nie wystarczy, aby zaspokoić popyt na SU7 Elektryczny samochód Xiaomi SU7 Ultra ustanawia rekord na torze Nurburgring Elon Musk po raz kolejny oszukał właścicieli Tesli – samochody do 2023 roku nie będą miały pełnego autopilota VK wprowadziło „Capsule Pro” – flagowy inteligentny głośnik z ekranem dotykowym za 24 990 rubli Zaprezentowano małe akceleratory AI HAT+ dla 13 i 26 TOPS – instalowane na Raspberry Pi 5