Przychody Nvidii w drugim kwartale maleją, ponieważ sprzedaż GPU spadła o 44%

Rafał Nowakowski
Rafał Nowakowski
2 min. czytania

Producent chipów NVIDIA opublikował dziś swój wstępny raport o zyskach finansowych za drugi kwartał, który wykazał znaczny spadek dochodów w porównaniu z prognozami firmy na drugi kwartał. NVIDIA jest jedną z ostatnich firm, która opublikowała wyniki swojego sezonu zysków, a raport pomaga uniknąć poważnego szoku dla zaufania inwestorów i rynku akcji wśród słabych wyników, które nękały również Intela w ostatnim kwartale. NVIDIA poinformowała, że ​​wstępne przychody firmy w drugim kwartale wyniosły 6,7 miliarda dolarów, w porównaniu z szacowanymi 1,4 miliarda dolarów, i obwinia za słabą wydajność swój segment gier.

W swoim raporcie zysków NVIDIA dzieli swoje przychody na pięć segmentów: segment gier związany z procesorami graficznymi (GPU) oraz segment centrów danych, który jest skierowany do dużych przedsiębiorstw i innych segmentów, które napędzają sprzedaż netto. Gwałtowna redukcja któregokolwiek z nich znacząco wpływa na bilans i dotyczy to drugiego kwartału.

Producent chipów zauważył, że w kwartale kończącym się w lipcu, Gaming odnotował znaczący spadek o 44% w stosunku do poprzedniego kwartału i równie znaczący spadek o 33% rok do roku, generując przychód 2,04 miliarda dolarów. Drugi co do wielkości segment, centra danych, był największym segmentem w ciągu kwartału, ponieważ wygenerował przychody w wysokości 3,81 miliarda USD, przy wzroście o 1% w kwartale i silnym wzroście o 61% rok do roku.

Ogólnie jednak, z powodu pozostawania w tyle za grami, NVIDIA odnotowała przychody w wysokości 6,7 miliarda dolarów, ponieważ spadła o 1,4 miliarda dolarów do celu, co oznacza spadek o 19% w stosunku do poprzedniego kwartału i niewielki wzrost rok do roku o 35%. Oświadczenie NVIDIA zostało sformułowane z ostrożnością, ponieważ wskazuje, że wyniki są nadal wstępne i są spodziewanymi danymi w nadchodzącym raporcie o zarobkach pod koniec tego miesiąca.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz