„Przed nami były dwie ścieżki”: Naughty Dog anulowało tryb wieloosobowy The Last of Us, aby skupić się na grach dla jednego gracza
Studio Sony Interactive Entertainment Naughty Dog ogłosiło decyzję o anulowaniu prac nad grą usługową w uniwersum The Last of Us, znaną jako The Last of Us Online.
Przypomnijmy, że zaprezentowane latem ubiegłego roku krążyły plotki, że gra wieloosobowa The Last of Us nie spodobała się ekspertom serwisu gier z Bungie (również należącej do Sony) i została wysłana do ponownej oceny, a następnie „skutecznie zamrożona”.
„Dopracowując koncepcję The Last of Us Online, zespół osiągnął jasną wizję oraz bardziej wyrafinowaną i przyjemną rozgrywkę. Byliśmy pełni entuzjazmu co do kierunku, w jakim podążaliśmy” – wspomina Naughty Dog.
The Last of Us Online znajduje się w fazie przedprodukcyjnej od czasu The Last of Us Part II i ostatecznie przekształciło się w projekt, którego wydanie i wsparcie pochłoną wszystkie zasoby studia i „poważnie wpłyną na rozwój przyszłych gier dla jednego gracza”.
„Mieliśmy przed sobą dwie ścieżki: stać się studiem specjalizującym się wyłącznie w grach usługowych lub kontynuować tworzenie gier fabularnych dla pojedynczego gracza, które zdefiniowały dziedzictwo Naughty Dog” – podkreślają autorzy.
Stojąc przed wyborem, Naughty Dog podjęło „niezwykle trudną decyzję” o anulowaniu The Last of Us Online. Doświadczenie zdobyte przez pracowników i inwestycja w technologię tej gry zaprocentuje w przyszłych projektach.
Na koniec studio zostawiło fanom mały zwiastun: „W Naughty Dog pracujemy nad więcej niż jedną ambitną, zupełnie nową grą dla jednego gracza i podzielimy się szczegółami, gdy będziemy gotowi”.