W ostatnich latach wokół Larian Studios dużo mówi się o Baldur’s Gate 3, wydaje się jednak, że belgijskie studio nie zapomniało o swoim poprzednim projekcie – Divinity: Original Sin 2.
Jak zauważył mikroblog Gematsu, 6 listopada europejska komisja ratingowa PEGI (Pan European Game Information) sklasyfikowała Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition (ulepszona edycja gry) dla nowych platform docelowych.
Z przecieku wynika, że oprócz komputerów PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch, Larian Studios planuje wypuścić Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition na konsole obecnej generacji, czyli PS5, Xbox Series X i S.
Obecnie Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition działa na PS5, Xbox Series X i S ze wsteczną kompatybilnością: 4K (renderowanie szachownicy) przy 30 fps na PS4 Pro i pełne 4K przy 30 fps na Xbox One X.
Serwis PEGI jako datę premiery Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition na PS5, Xbox Series X i S wskazuje 6 listopada (czyli dzisiaj) ale dzień już dobiega końca, a zapowiedzi jeszcze nie ma zostało zrobione.
W porównaniu do pierwowzoru, Definitive Edition oferuje częściowo przerobiony scenariusz, dodatkowe zadania, rozbudowany epilog i liczne ulepszenia (np. wspólny ekwipunek dla wszystkich bohaterów).
Divinity: Original Sin 2 ukazało się we wrześniu 2017 roku na komputerach osobistych. W sierpniu 2018 gra otrzymała Edycję Definitive Edition i zadebiutowała na PS4 oraz Xbox One, a we wrześniu 2019 trafiła na Switcha. Ocena RPG na Metacritic – 92-98%