Chińska firma Xreal, która do niedawna nosiła nazwę Nreal, wprowadziła na rynek okulary Air 2 i Air 2 Pro – trafią one do sprzedaży w Europie i USA. Zewnętrznie urządzenia prawie nie różnią się od zwykłych okularów przeciwsłonecznych, ale można je podłączyć do telefonów, komputerów stacjonarnych i konsol do gier.
Xreal Air 2 to ewolucyjna aktualizacja urządzenia pierwszej generacji. Wycenione na 379 dolarów okulary te wyposażone są w wyświetlacze Micro OLED, dzięki którym przed oczami użytkownika wyświetlany jest obraz o rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli. Rozdzielczość urządzenia pozostała taka sama, ale jasność wzrosła z 400 do 500 cd/m², a waga spadła o 10% do 79 g – dla porównania wyposażony w aparat, ale bez wyświetlaczy Meta✴, Ray-Ban waży 50 g. Xreal stwierdził, że przeprojektował zauszniki i noski, aby zapewnić wygodniejsze dopasowanie, oraz przeprojektował podsystem audio, aby kierować dźwięk do uszu, a nie do otoczenia. Model Air 2 Pro, wyceniony na 449 dolarów, oferuje ważną dodatkową opcję – kontrolę przyciemniania dzięki elektrochromatycznemu szkłu.
W obu modelach brakuje kamer, przez co nie mogą śledzić otoczenia użytkownika i tym samym tworzyć na wyświetlaczach wirtualnych obiektów. Oznacza to, że nie mogą działać jak okulary rzeczywistości rozszerzonej – są po prostu wyświetlaczami. Ale okulary są wszechstronne: za pomocą USB Type-C lub HDMI można je podłączyć do szerokiej gamy urządzeń: przenośnych konsol Valve Steam Deck, ASUS ROG Ally i Nintendo Switch, stacjonarnych Xbox i PlayStation, smartfonów iPhone i Android, a także komputerów PC , w tym Apple Mac.
Xreal Air 2 Pro jest sprzedawany wyłącznie w kolorze czarnym, natomiast Xreal Air 2 jest dostępny w kolorze czarnym i czerwonym. Dla tych, którym to nie wystarczy, producent oferuje asortyment folii samoprzylepnych w sześciu innych kolorach.