Prezentowane jest elektryczne Audi E – kombi o mocy 775 koni mechanicznych dla Chin, w którym zniknęły pierścienie

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Samochody marki Audi sprzedawane są w Chinach od 1988 roku, jednak obecnie niemiecki producent zdecydował się zmienić swoje podejście i utworzył spółkę joint venture z lokalnym gigantem motoryzacyjnym SAIC. Samochody powstałe w ramach projektu zamiast tradycyjnego czteropierścieniowego logo otrzymają na karoserii napis AUDI. Pierwszym był samochód koncepcyjny Audi E.

Podczas gdy cały świat preferuje SUV-y, w Chinach popularne są tradycyjne samochody osobowe, dlatego Audi E concept ma nisko zawieszone kombi. Wymiary pojazdu to 4870 × 1990 × 1460 mm przy rozstawie osi 2950 mm. Maszyna wyposażona jest w dwa silniki elektryczne – po jednym na przednią i tylną oś; razem wytwarzają 570 kW (775 KM) i 800 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie samochodu do 100 km/h w 3,6 sekundy. Akumulator o pojemności 100 kWh zapewnia Audi E zasięg 700 km według chińskich standardów CLTC, a napięcie robocze 800 V zapewnia zasięg 370 km w 10 minut ładowania. Istnieje system wspomagania kierowcy, który działa na autostradzie, w warunkach miejskich i oferuje autonomiczne parkowanie.

Głównymi elementami dekoracyjnymi z przodu i z tyłu są zamknięte linie LED; z przodu znajdują się także czujniki autopilota. Całą szerokość deski rozdzielczej zajmują wyświetlacze – dwa skrajne zastępują lusterka boczne; Pod ekranami znajduje się panel dotykowy umożliwiający nawigację po menu. Platforma oprogramowania wykorzystuje system rozpoznawania twarzy i asystenta głosowego ze sztuczną inteligencją. Dodatkowe dekoracje wnętrz obejmują białą tkaninę, jasne drewno, srebrne wykończenia i fioletowe oświetlenie.

Koncepcja Audi E została opracowana przez specjalistów z Niemiec i Chin – projekt ma na celu stworzenie ogólnego wyobrażenia o trzech modelach produkcyjnych, które zostaną zaprezentowane w Chinach po połowie 2025 roku. Niemiecki producent samochodów zauważył, że chińscy nabywcy luksusowych samochodów są inni – są młodsi i bardziej zaznajomieni z technologią, a także mają wyższe oczekiwania w zakresie łączności i technologii autopilota.

Uczestnicząc we wspólnym projekcie specjaliści Audi podzielili się historycznymi doświadczeniami firmy w projektowaniu i rozwoju samochodów, a SAIC pokazał swoim kolegom, jak szybko tworzyć nowe produkty – chińska firma ma ugruntowany ekosystem technologiczny i linię produktów w swojej ojczyźnie. W wyniku współpracy powstała architektura Advanced Digitized Platform, która znajdzie zastosowanie w trzech nadchodzących modelach – maszynach średnich i pełnowymiarowych. Wszystkie będą dostępne wyłącznie w Chinach – w Europie i USA Audi realizuje inny program.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz