„Próbowaliśmy, ale nie wyszło”: rozwój „Mechanoids: War Protocol” został zamrożony do lepszych czasów, które „mogą nigdy nie nadejść”
Zapowiadane w 2018 roku wznowienie rosyjskiej serii gier akcji RPG z otwartym światem „Mechanoids” wydaje się jednak nie nastąpić: prace nad „Mechanoids: War Protocol” zostały zamrożone na czas nieokreślony.
W pierwszych latach produkcja trzeciego „Mechanoidów” odbywała się za pieniądze fanów (Patreon, Boosty) i prywatnych inwestorów, jednak pod koniec 2023 roku ekipa pod przewodnictwem scenarzysty i projektanta seriali Bułata Dautowa zabrała się za realizację znaleźć wydawcę.
W tym celu twórcy przygotowali wersję demonstracyjną „Mechanoids: War Protocol” na silniku Unreal Engine 5 (dostępną dla inwestorów), która zawierała bazę technologiczną, otwarty świat, zadania i system walki.
Po czterech miesiącach bezskutecznych poszukiwań zespół ogłosił, że gra została zamrożona: Mechanoidami nie byli zainteresowani ani rosyjscy, ani zagraniczni inwestorzy, a bez „zauważalnych perspektyw” dalszy rozwój nie miał sensu.
„Dlatego postanowiliśmy zamrozić projekt do lepszych czasów. Które, bądźmy szczerzy, może nigdy nie nadejść. Być może jednak nadejdą, ale to kwestia niepewnej przyszłości. Próbowaliśmy, ale nie wyszło – przyznają autorzy.
Twórcy skarżyli się, że poświęcili grze dużo czasu, wysiłku i pieniędzy, w tym pieniędzy fanów. W geście dobrej woli twórcy udostępnili wszystkim najnowsze demo Mechanoids: War Protocol na platformie Steam.
„Protokół Wojenny” obiecywał kontynuację historii „Mechanoids 2: War of the Clans”, kilka zakończeń, „pełną swobodę poruszania się”, „olbrzymie lokacje”, „dziesiątki rodzajów wyposażenia”, zmieniającą się porę dnia i różne warunki pogodowe.