Powstał wodorowy silnik spalinowy z wtryskiem wody: dwa litry, cztery cylindry i moc 410 koni mechanicznych

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Poważnym problemem silników spalinowych wodorowych jest zbyt uboga mieszanka paliwowa, która nie pozwala na tworzenie mocnych silników np. do samochodów wyścigowych. Wygląda na to, że konstruktorom z Austrii udało się to obejść, proponując silnik wodorowy z bezpośrednim wtryskiem wody do komory spalania. Testy wykazały, że nowy silnik wytwarza ponad 200 KM. na litr, a to łamie wszystkie schematy.

Wodorowe silniki spalinowe są mniej przyjazne dla środowiska niż platformy wodorowych ogniw paliwowych. Mają jednak ważną zaletę – mogą wytworzyć większą moc. To prawda, że ​​na poziom mocy wpływa stopień wzbogacenia mieszanki paliwowej powietrzem. Tradycyjnie w wodorowych silnikach spalinowych mieszanka paliwowa jest uboga – jest za dużo powietrza. Aby doprowadzić stosunek powietrza do wodoru w komorze spalania do idealnego poziomu, inżynierowie AVL stworzyli system kontrolowanego bezpośredniego wtrysku wody do komory wraz z zastosowaniem turbosprężarki opóźniającej spalanie.

Symulacje komputerowe potwierdziły wykonalność pomysłu, a inżynierowie stworzyli prototyp 2-litrowego, czterocylindrowego silnika. Na stoisku prototyp wytwarzał moc 410 KM. (302 kW) przy 6500 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 3000–4000 obr./min. Silnik zostanie później przetestowany w samochodzie wyścigowym na torze.

Zdaniem firmy, system inteligentnego wtrysku wody PFI wtryskuje wodę do przewodu powietrza do spalania, zapobiegając możliwości przedwczesnego zapłonu i zmiany stosunku powietrza do paliwa z ubogiego na stechiometryczny (idealny w przypadku paliwa wodorowego). Powietrze dostarczane jest przez układ turbodoładowania. Dzięki takim silnikom samochody wyścigowe staną się przyjazne dla środowiska, nie tracąc mocy i nie pozostając ryczącymi potworami – czyli wszystkim, co kochamy.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz