Popularność aplikacji mobilnej Microsoft Bing wzrosła 10-krotnie po ogłoszeniu funkcji AI

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
1 min. czytania

Na początku tego tygodnia Microsoft ogłosił integrację bota ChatGPT AI z wyszukiwarką Bing i przeglądarką Edge. Wygląda na to, że zapowiadane zmiany ucieszyły użytkowników, gdyż następnego dnia po wydarzeniu giganta oprogramowania liczba pobrań aplikacji Bing na iOS wzrosła kilkukrotnie.

W amerykańskim App Store Bing wspiął się na 12. miejsce w rankingu najpopularniejszych darmowych aplikacji na iPhone’a, a przeglądarka Edge zajęła trzecie miejsce w kategorii Narzędzia. Według danych firmy badawczej data.ai, globalnie liczba nowych pobrań aplikacji Bing wzrosła 10-krotnie. Wskazuje to na duże zainteresowanie funkcjami AI ze strony konsumentów i chęć rozpoczęcia korzystania z nowej wyszukiwarki lub przeglądarki w celu uzyskania dostępu do tych narzędzi.

Chociaż Microsoft technicznie uruchomił już nową wersję Bing, obecnie znajduje się ona w przedpremierowej wersji wyszukiwarki i ma ograniczoną funkcjonalność. A dostęp do samego chatbota w wyszukiwarce jest całkowicie ograniczony: aby go otrzymać, trzeba zapisać się na listę oczekujących. Firma Microsoft oferuje przyspieszenie procesu oczekiwania, ustawiając Bing jako domyślną wyszukiwarkę na komputerze oraz skanując kod QR w celu zainstalowania mobilnej wersji Bing na smartfonie. Oczywiście odegrało to ważną rolę w tak znaczącym wzroście popularności aplikacji.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz