Kilka dni po tym, jak Twitter ogłosił zamknięcie bezpłatnego dostępu do API sieci społecznościowej, poznano nowe warunki, na jakich można dalej korzystać z tego narzędzia. Zgodnie z postem na koncie programisty podstawowy dostęp do API Twittera i API reklam będzie dostępny za 100 USD miesięcznie.
„Płatny dostęp podstawowy, który zakłada niski poziom wykorzystania API, jak również dostęp do Ads API można uzyskać za miesięczną opłatą w wysokości 100 dolarów” – napisali twórcy w komunikacie.
Początkowo mówiono, że bezpłatny dostęp do API Twittera zakończy się 9 lutego, ale teraz firma ogłosiła, że programiści będą mogli nadal korzystać z tego narzędzia do 13 lutego. Warto zauważyć, że zapowiedź zamknięcia bezpłatnego dostępu do API sieci społecznościowej wywołała sporo krytyki ze strony deweloperów.
Później dyrektor generalny Twittera, Elon Musk, powiedział, że firma zapewni bezpłatny dostęp do API botom, które publikują „dobre treści za darmo”, ale nie wyjaśnił, co dokładnie oznacza „dobra” treść i kto będzie o tym decydować. Teraz okazało się, że Twitter zapewni darmowy dostęp twórcom takich botów, ale będą mogli go używać tylko do wpisów z ograniczeniem liczby publikacji (nie więcej niż 1500 tweetów miesięcznie).
Oprócz tego programiści ogłosili, że Premium API, które było częścią API v1.1, będzie przestarzałe od 13 lutego. Programiści mogą ubiegać się o Enterprise Access, aby nadal korzystać z tego narzędzia. Nie jest jasne, czy wpłynie to na programistów korzystających z API v2.