Plotki: Sony zabrakło 200 milionów dolarów na rozwój Concorda

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Porażka bohaterskiej strzelanki Concord od Firewalk Studios była tak głośna, że ​​po premierze gry Sony zdecydowało się zamknąć studio jej twórców. Dziennikarze ujawnili, ile japońska firma początkowo zainwestowała w nieudany projekt.

Według dwóch źródeł Kotaku zaznajomionych z sytuacją, pierwotna umowa na stworzenie Concorda kosztowała Sony 200 milionów dolarów, co jest porównywalne z budżetami The Last of Us Part II (220 milionów dolarów) i Horizon Forbidden West (212 milionów dolarów).

Kotaku dodaje, że wspomniana ilość nie wystarczyła na cały cykl produkcyjny Concorda. Ponadto liczba ta nie obejmuje wydatków Sony na marketing, wydatków na zakup Firewalk Studios i praw do franczyzy Concord.

W pożegnalnej wiadomości dla graczy konto X w sieci społecznościowej Firewalk Studios podsumowało podróż Concorda i wyjaśniło, gdzie mogła pójść tak znacząca inwestycja japońskiego posiadacza platformy.

„Budowanie nowego silnika dla strzelanki nowej generacji na Unreal 4 → 5, zapewniającego najwyższej klasy wrażenia z gry, piękne światy i wydajność 60 klatek na sekundę na stabilnej i elastycznej infrastrukturze dla setek tysięcy graczy w wersji beta na PS5 i PC, ”- podało Firewalk Studios.

Concord ukazał się 23 sierpnia na PC i PS5, a 6 września Sony wyłączyło serwery gry – wszystkim kupującym zwrócono pieniądze. „Po długich naradach” zdecydowano ostatecznie zakopać grę i jednocześnie zamknąć studio.

Sony zauważyło, że zamknięcie Firewalk Studios pomoże wzmocnić firmę: „Będziemy wyciągać wnioski z Concord i nadal rozwijać nasze możliwości w dziedzinie usług gier, aby osiągnąć wzrost w tym obszarze”.

Źródła:

Kotaku x.com Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Muzyka nie grała długo: po nieudanej strzelance Sony zamknie studio deweloperskie Concord Szef rozwoju nieudanej strzelanki Concord dobrowolnie podał się do dymisji, a pracownicy przygotowywali się na najgorsze Od premiery do zamknięcia w dwa tygodnie: Sony wycofało ze sprzedaży strzelankę-bohatera Concord i wkrótce wyłączy serwery „Wszystko jest jak poprzednio”: Qiwi nieoczekiwanie przywrócił możliwość doładowania portfela Steam w Rosji „Nie będziecie chcieli przegapić ani sekundy”: Blizzard zaintrygował fanów ogłoszeniem specjalnej prezentacji z okazji 30. rocznicy powstania Warcrafta „Więc tego właśnie brakowało grze!”: fani docenili pierwszą demonstrację nowego podkładu głosowego w „Troubles”

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz